۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۱۴۱۸۹۵

چند خبر کوتاه از شمال غرب

خبرگزاری رسا ـ محکومیت اهانت به ساحت پیامبر اسلام در قیدار زنجان و برگزاری دوره آموزشی مدیریت هیات های مذهبی مراغه از مهمترین اخبار کوتاه شمال غرب است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام علی طهماسبی، امام جمعه قیدار در جمع مردم این شهرستان با محکوم کردن اقدام موهون دشمنان در اهانت به مقدسات اسلام به ویژه ساحت پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: تولید و انتشار این فیلم با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی توهین آشکار به اسلام و تمام ادیان الهی است.

 

وی با بیان این‌که دین مبین اسلام با وجود مقدس حضرت محمد(ص) معنا یافته است، تصریح کرد: بی‌احترامی به پیامبر نور، رحمت، برکت، اخلاق و کرامت در حقیقت اهانت به شعور بشریت است، نباید اجازه‌ هیچ گونه هتک حرمت مقدسات اسلامی به دشمنان داد.

 

امام جمعه قیدار با تشریح اهداف پشت پرده اهانت به مقدسات دینی اسلام تاکید کرد: دشمنان باید بدانند که اهانت به ساحت قدسی پیامبر اکرم(ص) نه تنها موج بیداری اسلامی را متوقف نمی کند، بلکه عاملی برای وحدت و یکدلی مسلمانان علیه مستکبران شده است.

 

حجت الاسلام طهماسبی با اشاره به جاهلیت دوران قبل از ظهور اسلام گفت: با وجود این‌که پیامبر در اسلام مجاهدت بزرگی در راستای دانایی و کرامت بشریت داشته‌اند، اما بشر امروز در جاهلیت مدرن به سر می برد و علیه پیامبر نور و رحمت که هویت را به انسان‌ها بازگردانند، اهانت می کند.

 

وی پیامبر اسلام را الگوی برجسته اخلاقی برای نجات بشریت از هوا و هوس دنیوی دانست و ادامه داد: رافت، مهربانی و اخلاق از جمله ویژگی‌هایی است که پیامبر اکرم(ص) را الگوی حیات طیبه بشریت قرار داده است. اهانت به چنین رسولی نشان از اوج حماقت و بی‌منطقی دشمنان اسلام است.

 

امام جمعه قیدار در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه و دقت نظر مسؤولان در کنترل وضعیت اقتصادی کشور شد و اظهار داشت: دولت باید از سوء استفاده برخی از سودجویان فرصت‌طلب در راه‌اندازی جو روانی کاذب در بازار، احتکار، کم‌فروشی و گرانی در برخی ارزاق اساسی مردم جلوگیری کنند.

 

حجت الاسلام طهماسبی با تاکید بر مقابله جدی دولت و دستگاه قضایی با سودجویان و دلالان گفت: قوه قضائیه نقش مهمی در نظارت و برخورد با متخلفان و گرانفروشان دارد. لازمه‌ توسعه پایدار، امنیت روانی و اقتصادی در کشور برای تحقق شعار سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

 

مدیریت در جامعه اسلامی باید فارغ از خودمحوری باشد


حجت الاسلام مالک اژدر شریفی، رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی در جمع مدیران و روحانیان اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان، گفت: مدیریت در جامعه اسلامی باید فارغ از خودمحوری و منیت های ویران گر باشد.


رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی افزود: در نظام اسلامی باید تمام مدیران و مسئولان که هدف اصلی آنها خدمت به اقشار مختلف مردم است، منیت ها را کنار بگذارند.


وی با اشاره به نقش معنویت در مدیریت جامعه اسلامی و پرهیز از خودمحوری در مدیریت ها، گفت: اگر منیت نباشد اختلاف نظر هم به وجود نخواهد آمد.


حجت الاسلام شریفی اضافه کرد: اگر کسی بخواهد حرف و نصیحت وی در دیگران اثر داشته باشد باید نصایح و حرف های خود از منیت به دور بوده و فقط خدا و مصالح جامعه اسلامی را در نظر داشته باشد.


وی گفت: ما مسئولین باید از اینکه خداوند این امکان را به ما ارزانی داشته تا به خلق خدا خدمت کنیم شکرگزار باشیم.

 


دوره آموزشی مدیریت هیات های مذهبی مراغه برگزار شد


حجت الاسلام علی امیری، رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه گفت: دوره آموزشی مدیریت هیات های مذهبی این شهرستان به مدت یک روز برگزار شد.


وی با بیان این‌که این دوره به منظور بالابردن اطلاعات مدیریتی، مذهبی و عمومی مسوولان هیات های مذهبی برگزار شد، ادامه داد: سرفصل های آموزشی این دوره در بخش های مدیریت آموزشی، فرهنگی، اجرایی، عمرانی، اسلامی، نذور و هزینه های هیات ها بود.


حجت الاسلام امیری خاطرنشان کرد: از یکصد شرکت کننده این دوره آموزشی آزمون کتبی به عمل آمد که پس از اعلام نتایج به تمام قبول شدگان، پایان نامه دوره از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی اعطا می شود.
 

وی یادوری کرد: در مراغه 140 هیات عزاداری مذهبی دارای مجوز فعالیت می کنند که از این ها سه هیات ویژه بانوان است./935/د101/ب

ارسال نظرات