۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۱۴۱۹۵۹

مراسم چهلم آیت الله علمی در حرم رضوی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم چهلم آیت‌الله علمی اردبیلی فردا با حضور علما و اقشار مختلف مردم در حرم رضوی برگزار می‌شود.
آيت الله علمي اردبيلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم چهلم آیت‌الله حاج میرزاعلی علمی اردبیلی، پنج شنبه بیستم مهر ساعت 15 در حرم رضوی، صحن جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.

آیت‌الله حاج میرزاعلی علمی اردبیلی از مدرسین برجسته درس خارج فقه و اصول و فلسفه حوزه علمیه مشهد چهارشنبه 8 شهریور 91 در پی سکته مغزی در سن 71 سالگی دار فانی را وداع گفت.

آیت‌الله میرزاعلی علمی اردبیلی فرزند فقیه عالی قدر مرحوم آیت‌الله شیخ محمدعلمی اردبیلی، از شاگردان برجسته آیات عظام امام خمینی(ره)، خوئی، میلانی و شهید صدر بود که تألیفات متعددی در زمینه‌های مختلف فقهی، اصولی و فلسفی از او منتشر شده است.

آیت‌الله میرزاعلی علمی اردبیلی در سال 1320 شمسی در خانواده‌ای اهل علم در شهر قم به دنیا آمد و تحت سرپرستی و تربیت پدر عالم و فرزانه‌اش آیت‌الله شیخ محمد علمی اردبیلی (ره) وارد حوزه علمیه شد.

وی در حوزه علمیه قم از محضر اساتید برجسته‌ای چون مرحوم مدرس افغانی تلمذ نمود و جهت تکمیل تحصیلات عالیه به نجف اشرف عزیمت کرد و سطوح عالیه را نزد علمایی همچون آیات حاج شیخ مجتبی لنکرانی، حاج سید محمد شاهرودی و مرحوم والد خود فرا گرفت.

آیت‌الله علمی اردبیلی تالیفات متعددی را از خود به یادگار گذاشت که بسیاری از آنها به چاپ رسیده است. دلیل الفقه(در 4 جلد)، فرهنگ فلسفه، مقدمه‌ای بر اقتصاد، نگرشی بر خطوط کلی مارکسیسم، منطق برای همه، الهدایه الی اسرار البدایه و شرح نهایه الحکمه از جمله آثار علمی وی است./934/پ203/س

 

ارسال نظرات