۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۱۴۱۹۸۰
آیت‌الله مکارم شیرازی:

مسؤولان با وحدت توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی مسؤولان را به همدلی، اتحاد و پرهیز از اقدامات بدون مشورت توصیه کرد و با اشاره به تحریم ها علیه ملت، گفت: دولتمردان دست به دست هم و بر اساس تدبیر کارها را انجام دهند تا این توطئه دشمنان هم خنثی شود.
درس خارج فقه آيت الله مکارم شيرازي در مسجد اعظم قم
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایاتی، انسان را به ترس از عقوبت الهی و امیدواری به رحمت الهی توصیه کرد و ابراز داشت: گاهی در زندگی برای انسان حوادثی ناگوار و از طرفی دیگر پیروزی‌هایی به دست می‌آید که هیچ گاه تصور نمی‌شود.
این مرجع تقلید با اشاره به سرنوشت فرعون که مال و اموال فراوان را نتیجه مدیریت و لیاقت خود می‌دانست، خاطرنشان کرد: در زمان ما هم مشاهده کردیم که فرعون مصر و لیبی با آن همه مال و ثروت به چه سرنوشتی دچار شدند؛ اینها به خاطر غرور و عدم توجه به عقوبت الهی است.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه با بیان این‌که دشمنان برای غلبه بر نظام اسلامی دست به هر توطئه‌ای می‌زنند، اظهار داشت: امروز استکبار جهانی انواع تحریم‌ها و محدودیت‌ها را در مورد ایران در نظر گرفته تا جلوی مسیر پیشرفت کشور را بگیرد.
این مرجع تقلید بی رحم‌ترین افراد جهان را سیاست مداران غربی دانست و گفت: وقتی دو کشور با هم جنگ دارند بیماران آنها مصون هستند اما استکبار جهانی در جنگ اقتصادی خود با ایران جلوی واردات دارو را هم می‌گیرد.
وی همچنین افزود: استکبار جهانی چهره حقوق بشری و دفاع از انسان‌ها را به خود می‌گیرد اما در عمل به گونه‌ای دیگر با مردم جهان رفتار می‌کند.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی مسؤولان را به همدلی، اتحاد و پرهیز از اقدامات بدون مشورت توصیه کرد و ابراز داشت: دولتمردان دست به دست هم و بر اساس تدبیر کارها را انجام دهند تا این توطئه دشمنان هم خنثی شود.
این مرجع تقلید مقاومت را رمز غلبه بر مشکلات اقتصادی و توطئه دشمنان خواند و خاطرنشان کرد: پیامبر اعظم(ص) سه سال در شعب ابی طالب محاصره اقتصادی و اجتماعی بودند اما با مقاومت این مشکلات را پشت سر گذاشته و به پیروزی رسیدند.
وی در ادامه با بیان این‌که طرح هدفمندی یارانه‌ها با مشکلاتی فراوانی روبرو است، از عملکرد مجلس شورای اسلامی در قبال توقف طرح دوم هدفمندی یارانه‌ها تشکر کرد و اظهار داشت: دولت و مجلس ابتدا باید با مشورت مشکلات طرح هدفمندی یارانه‌ها را برطرف کرده و با در نظر گرفتن مصالح مردم، سراغ مرحله دوم آن بروند.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی جنگ فرهنگی را از دیگر ابزارها و توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی، عنوان کرد و گفت: توهین به مقدسات در قالب فیلم و کاریکاتورهای موهن از جمله مصادیق جنگ فرهنگی است که دشمنان برای وهن اسلام از آن استفاده می‌کنند.
این مرجع تقلید ادامه داد: دشمنان در جنگ تحمیلی فرهنگی با ترویج بی بند و باری و بد حجابی در ماهواره‌ها اعتقادات جوانان را هدف قرار داده‌اند و مسؤولان باید به فکر حل این معضلات باشند.
وی با بیان این‌که دشمنان با ایجاد جنگ اقتصادی و فرهنگی به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی هستند، تصریح کرد: این مشکلات با فکر چند نفر حل نمی‌شود و همه مسؤولان با تدبیر به خنثی کردن توطئه‌های دشمنان بپردازند.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان ابراز داشت: در کنار تدبیرهای مسؤولان از توسل به درگاه الهی برای رفع مشکلات فرهنگی و اقتصادی نیز نباید غافل شویم./927/پ202/ج
ارسال نظرات