۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۴۲۰۰۳
آیت‌الله وحید خراسانی:

اجرای قوانین اسلامی جلوی ظلم و بی انصافی در جهان را می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله وحید خراسانی با بیان این که قوانین اسلامی را باید با منطق و برهان به جهانیان ثابت کرد، گفت: اگر بتوانیم قوانین اسلامی را در دنیا حاکم کنیم ظلم و بی انصافی در جهان از بین خواهد رفت.
1/ آيت الله وحيد خراساني
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید، صبح امروز در درس تفسیر خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، به قانون‌های ذکر شده در انجیل فعلی و تطبیق آنها با موازین اسلامی اشاره کرد و گفت: در آیین مسیحیت آمده است که اگر شخصی با نگاه شهوت آمیز به نامحرم نگاه کرد، برای این‌که از عذاب الهی در امان باشد باید چشم او را کور کرد.
این مرجع تقلید با اشاره به وضعیت کنونی کشورهای اروپایی و رواج فساد و گناه در این کشورها، ابراز کرد: اگر این قوانین در کشورهای مسیحی اجرا شود همه باید مجازات شوند و دیگر چشم بینایی در این کشورها وجود نخواهد داشت.
حضرت آیت‌الله وحید خراسانی ادامه داد: علمای مسیحیت باید ببینند این قانون از نظر عقلی مطابق با حق است یا باطل، اگر حق است به آن عمل کنند و اگر باطل است که هم عقل و هم وجدان بشری به بطلان آن حکم می‌کند، پس آیین مسیحیت قابل قبول نیست.
وی با اشاره به تبلیغات گسترده مسیحیت که دین خود را دین رأفت و عطوفت و اسلام را دین خشونت معرفی می‌کنند، اظهار داشت: با مشاهده و تطبیق قوانین اسلام و مسیحیت این نظریه به کلی رد می‌شود.
این مرجع تقلید ادامه داد: در بحث زنا در آیین مسیحیت حکم به سنگسار شده است اما طریق اثبات این امر در آیین مسیحیت مشخص نشده و مجمل است، در حالی که در دین اسلام این مسأله با شهادت چهار نفر بالغ، عاقل، عادل و با ایمان می‌توان حکم را جاری کرد.  
حضرت آیت‌الله وحید خراسانی تصریح کرد: در دین اسلام اگر کسی نگاه شهوت آمیزی به نامحرم داشته باشد تا هفت ساعت در پرونده اعمال او درج نمی‌شود و ملکی که اعمال شخص را یادداشت می‌کند از آن بی خبر است تا باب توبه برای آن فرد باز باشد.
توبه نشانه رافت دین مبین اسلام است
وی ادامه داد: در آیین مسیحیت همین فرد را باید کور کرد تا دچار عذاب الهی نشود، با وجود این شرایط و قوانین آیا دین مسیحیت دین رأفت و مهربانی است یا دین اسلام؟
این مرجع تقلید با اشاره به روایاتی، توبه را نشانه رأفت دین اسلام خواند و ابراز داشت: در دین اسلام گناه بوسیله توبه شسته می‌شود و کسی که بعد از گناه توبه می‌کند همچون شخصی است که گناهی را مرتکب نشده است.
حضرت آیت الله وحید خراسانی بیان داشت: در مسأله سنگسار، اگر مردی که همسر او در سفر باشد و آن مرد مرتکب زنا شود چنین مردی با این‌که همسر دارد سنگسار نمی‌شود؛ کجای تورات و انجیل این قید آمده است.
وی با بیان این‌که متأسفانه برخی در کشور قوانین الهی را به خاطر خوشایند دیگران اجرا نمی‌کنند، گفت: مصیبت این است که عده‌ای در مملکت حدود خدا را تعطیل کرده که مبادا مسیحیت و دنیای غرب به اجرای قوانین الهی اعتراض کنند.
این مرجع تقلید با بیان این که قوانین اسلامی را باید با منطق و برهان به جهانیان ثابت کنیم، اظهار داشت: اگر قوانین اسلامی را بتوانیم در دنیا حاکم کنیم ظلم و بی انصافی در جهان از بین خواهد رفت.
حضرت آیت الله وحید خراسانی در پایان گفت: اگر موازین و قوانین دین اسلام و مسیحیت را با وجدان و فطرت بشری مورد قضاوت قرار دهیم مشخص می‌شود که اسلام و پیامبر اعظم(ص) مظلوم و احیا کننده همه بشریت و دیگر ادیان آسمانی هستند./927/پ202/ج
ارسال نظرات