۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۱۴۲۰۰۷
معاون پژوهشی دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه:

رعایت حقوق متقابل در خانواده زمینه‌ساز فضایی آرام و معنوی است

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی دانشکده علوم قرآنی استان کرمانشاه گفت: هدف اصلی از رعایت حقوق متقابل همسران کمک به ارتقا و رشد یکدیگر و رسیدن به فضایی آرام و معنوی در خانواده است.
حقوق خانواده

رضا امانی، معاون پژوهشی دانشکده علوم قرآنی استان کرمانشاه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه اظهار داشت: حقوقی که افراد نسبت به یکدیگر دارند در اصل به دو دسته مادی و معنوی تقسیم می‌شود. از لحاظ مادی، حق زن بر مرد این است که از جهت مادی و معیشتی بتواند مسؤولیت آن را در حد توان تأمین کند و از نظر معنوی به شخصیت زن احترام بگذارد و خواسته‌های معقول و مشروع زن را برآورده کند و ایجاد احساس امنیت و آرامش را برای همسرش به وجود آورد. 

 

معاون پژوهشی دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه تصریح کرد: زن هم باید ایجاد فضایی آرام و به دور از دغدغه و تشنج را در خانواده به وجود بیاورد، به گونه ای که مرد با کمال میل و رغبت پا به خانه بگذارد و همچنین باید شرایط مالی و شغلی همسرش را درک کند و بر همین اساس از همسرش درخواست‌های مسائل مالی داشته باشد. 

 

امانی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی که در خانواده حقوق متقابل رعایت شود به یقین در میان اطرافیان نیز تأثیر خواهد گذاشت و همچنین سبب می شود که در زندگی آینده فرزندان تأثیر مثبت گذارد. 

 

وی در ادامه افزود: چنین خانواده سالمی در جامعه سبب ترویج فرهنگ صحیح و همچنین سبب رسیدن جامعه به سعادت و خوشبختی می شود. 

 

امانی در پایان اظهار داشت: به هر حال افراد با توجه به وسع و توانایی که دارند می توانند انجام تکلیف کنند؛ از این رو باید در جهت رسیدن به آرامش در زندگی تلاش بیشتری داشته باشیم تا جامعه از فواید و برکات خانواده معنوی بهره‎مند شود./967/ت302/س 

 

ارسال نظرات