۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۱۴۲۰۴۱
آیت الله شبستری:

جهاد اقتصادی لازمه تعالی کشور در بخش های مختلف است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز پیشرفت و تعالی کشور در عرصه های مختلف را در گرو اهتمام بیش از پیش به جهاد اقتصادی دانست و گفت: وابستگی اقتصادی به دشمنان وابستگی های فرهنگی و سیاسی را نیز به دنبال خواهد داشت.
آيت الله شبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در هجدهمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور در تبریز اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با رشد قابل توجه شاخص‌های رشد اقتصادی و صنعتی در کشور رو به رو بوده‌ایم که نشان از اهتمام نظام اسلامی بر اشتغال، صنعت، تولید ملی و حمایت از سرمایه گذاری دارد.


وی با اشاره به تاکید مبانی اسلام و آیات قرآنی بر رشد و توسعه اقتصاد ممالک اسلامی در جهت خودکفایی و عدم وابستگی به بیگانگان خاطرنشان کرد: جهاد اقتصادی لازمه تعالی جامعه در دیگر عرصه‌ها نیز محسوب می شود، چراکه وابستگی اقتصادی به دشمنان وابستگی های فرهنگی و سیاسی را نیز به دنبال خواهد داشت.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر توقف وابستگی درآمدهای حاصل از فروش نفت خام، تصریج کرد: توسعه صادرات غیرنفتی نیازمند فراهم کردن زیرساخت‎‌های لازم است، برای این منظور بایستی از تولید داخل حمایت و سرمایه‌گذاران ایرانی جذب شده و همچنین شفاف سازی منابع هزینه شده در بخش تولید از سهم هدفمندی یارانه ها صورت گیرد.

 

امام جمعه تبریز در ادامه با انتقاد از واردات بی‌رویه برخی کالاهای مشابه تولید داخل، گفت: واردات برخی کالاهای غیرضروری، لوکس و یا مشابه تولید داخل چه ضرورتی دارد، استفاده کالاهای چینی بی کیفیت در شان مردم ایران نیست.


آیت الله شبستری تورم را از عوارض رشد نقدینگی در جامعه دانست و افزود: مسائل اقتصادی در سال‌های اخیر در اولویت برنامه های نظام قرار گرفته و رهبری نیز نامگذاری سال‌ها را بر محوریت این موضوع قرار داده اند، در چنین شرایطی نیازمند همت و جدیت مسؤولان در حمایت از تولیدکنندگان داخلی هستیم.

 

وی با انتقاد از عدم نظارت دولت در بازار طلا و ارز که عامل افزایش قیمت برخی کالاهای ضروری مردم در بازار بوده است، گفت: نوسان نرخ ارز از دیگر عوامل افزایش تورم در جامعه است که البته راه اندازی مرکز مبادلات و دستگیری اخلال گران می توانست قبل از التهاب اخیر صورت گیرد.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در پایان توسعه صادرات غیرنفتی و توقف خام‌فروشی نفت را ضرورتی مهم برای خودکفایی و رهایی از اقتصاد تک محصولی دانست و گفت: ظرفیت‌های بسیاری در دیگر بخش‌های صنعتی، کشاورزی و فناوری برای توسعه صادرات غیرنفتی وجود که گاه مورد غفلت واقع شده اند./935/پ202/ج

ارسال نظرات