۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۱۴۲۰۶۰

مراسم افتتاحیه قطب علمی فلسفه دین اسلامی در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه قطب علمی فلسفه دین اسلامی در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی دفتر قم برگزار می‌شود.
قطب علمي فلسفه دين اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ابوالفضل ساجدی، مدیر قطب علمی فلسفه دین اسلامی، با اعلام این خبر گفت: در مراسم افتتاحیه قطب علمی فلسفه دین که پنجشنبه 27 مهرماه در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی دفتر قم برگزار می‌شود، اساتید مبرز در حوزه فلسفه دین اسلامی حضور خواهند داشت.

 

وی افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد، رییس پژوهشگاه سخنران افتتاحیه این مراسم هستند و در ادامه دو پنل تخصصی از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین علی عابدی شاهرودی با موضوع «آسیب‌های عقل گرایی در تحلیل دین» و محمد لگنهاوسن با موضوع «مشخصه‌های فلسفه دین اسلامی در مقایسه با فلسفه دین مطلق»، برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام ساجدی در ادامه به اهداف تأسیس قطب علمی فلسفه دین اسلامی اشاره و تصریح کرد: قطب علمی مرکزی است که در آن دانشمندان و اعضای هیأت علمی برجسته یک رشته با همکاری و در قالب کار گروهی می‌کوشند تا با تولید دانش و نوآوری به نیازهای علمی، اجتماعی و فرهنگی این رشته پاسخ دهند.

 

وی گفت: اعضای رسمی و غیر رسمی قطب با فعالیت سازمان یافته خود در قالب یک مؤسسه با توان علمی بالا سعی دارند به فعالیت‌های علمی خود در این زمینه انسجام بخشیده و در سطح ملی، منطقه‌ای یا بین‌المللی تاثیرگذار شوند؛ اعضای قطب با هم‌افزایی اندیشه‌ها گام‌هایی را طی کرده و تلاش می‌کنند که در عرصه‌های نظری و کاربردی مربوطه، کاروان علم را در رشته خود به پیش برند.

 

مدیر قطب علمی فلسفه دین اسلامی با بیان این‌که فلسفه دین دانشی است که به مطالعه بیرونی و فرانگر عقلانی نسبت به آموزه‌های بنیادین دین می‌پردازد، افزود: با توجه به جایگاه ویژه قطب‌های علمی در داخل و خارج کشور، تاسیس قطب در رشته فلسفه دین ضرورتی ویژه دارد.

 

گفتنی است، مراسم افتتاحیه قطب علمی فلسفه دین اسلامی، پنج شنبه 27 مهرماه از ساعت 9 تا 11 در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نشانی قم ـ بلوار 15 خرداد(شاه سید علی) ـ خیابان شهید میثمی(کوچه 10) برگزار می‌شود و شرکت در آن برای عموم آزاد است. /920/د102/ی

ارسال نظرات