۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۱۴۲۱۲۶

چند خبر کوتاه از رادیو معارف

خبرگزاری رسا ـ بازدید معاون صدای جمهوری اسلامی ایران، از شبکه سراسری معارف و بررسی و تبیین علل افزایش استفاده از تصاویر غیر فرهنگی و غربی بر روی نوشت افزارهای مدارس قسمتی از اخبار این بخش است.
راديو معارف
حضور معاون صدا در رادیو معارف
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، دکتر صوفی، معاون صدای سازمان صدا و سیما در دیدار با مدیران رادیو معارف بت تأکید بر نظم، تعهد، صرفه جویی و دقت بیشتر در همه زمینه‌ها از روند فعالیت‌های رادیو معارف ابراز خرسندی کرد.
وی در تحلیل وضعیت کنونی ایران گفت: در هیچ مقطعی از زمان، مطابق شرایط امروز صف آرایی همه حق در مقابل همه باطل صورت نگرفته بود، ایران اسلامی امروز در جبهه همه حق در مقابل همه باطل در کل جهان قرار گرفته است و ان‌شاء‌الله وعده الهی پیروزی ما است.
دکتر صوفی با رونمایی از چهار مجموعه لوح فشرده منتشر شده رادیو معارف با تأکید بر ادامه فعالیت‌های مخاطب محور و تخصصی رادیو معارف از رونمایی محصولات جدید این رادیو در معاونت صدا خبر داد و اعلام کرد: این مجموعه نمونه‌ای از 900 عنوان برنامه‌ای است که از صدای جمهوری اسلامی پخش می‌شود که باید سعی کرد برنامه‌های فاخر دیگر نیز تبدیل به نرم افزار شده و به نحو احسن رونمایی و در اختیار کارشناسان و مخاطبان قرار گیرد.
معاون صدای سازمان صدا و سیما در حاشیه دیدار از رادیو معارف علاوه بر حضور در بخش‌های مختلف رادیو در جریان مراحل پیشرفت هر بخش در حوزه‌های مربوطه قرار گرفت.
وی همچنین در دیداری صمیمی و خصوصی، نظرات و مشکلات برخی از کارکنان رادیو معارف را شنید و دستورات لازم در جهت رفع مشکل آن‌ها صادر کرد.
پایان بخش دیدار دکتر صوفی و هیأت همراه نیز بازدید از ضریح حضرت امام حسین(ع) بود که در فضایی معنوی انجام شد.
بررسی وضعیت نوشت افزارهای مدارس از نگاه فرهنگی در رادیو
برنامه زنده «گفت و شنود» این هفته با حضور میهمانانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی به بحث، بررسی و ساماندهی به وضعیت فرهنگی وسایل، البسه و نوشت‌افزارهای مدارس می‌پردازد.
گفتنی است چندسالی است که استفاده دانش‌آموزان مدارس از کیف و نوشت‌افزارهای خارجی با تصاویر غربی افزایش یافته و متأسفانه فراگیر و به یک معضل فرهنگی در جامعه تبدیل شده است.
بدین منظور رادیو معارف به عنوان رسانه‌ای فرهنگی و متعهد، در کنار آسیب شناسی با پرداختن به چرایی ورود کالاهای خارجی با تصاویر غیر فرهنگی و بررسی وظایف نهادهای قانون‌گذار و نظارتی پرداخته است.
برنامه زنده «گفت و شنود» کاری از گروه خبر و برنامه های سیاسی به تهیه کنندگی و سردبیری محمد حسن جلالی، دستیاری تهیه سید روح الله شجاعی و مجری کارشناسی جواد امامی شنبه 22 مهر 91 از ساعت 16:00 از رادیو معارف تقدیم علاقمندان خواهد شد.
علاقمندان به این موضوع می‌توانند سؤالات و مسائل خود را از طریق تلفن روابط عمومی رادیو معارف به شماره‌های 2 و 2910551 ـ 0251 با میهمانان برنامه در میان بگذارند.
حافظ شناسی در کانال ندای اسلام
همزمان با سالروز بزرگداشت حافظ شیرازی، کانال ندای اسلام رادیو معارف، برنامه «روی خط On Air» را با موضوع حافظ شناسی پخش می‌کند این برنامه که با هدف آشناسازی مخاطبان انگلیسی زبان با شخصیت و اشعار شاعر پرآوازه قرن هشتم ایران زمین، ساخته شده به موضوعاتی همچون اشعار حافظ، عرفان او، جایگاه حافظ در ادبیات و عرفان نزد اندیشمندان غربی در قالب‌های مصاحبه، کارشناسی، شعرخوانی و گزارش می پردازد.
برنامه «روی خط» به تهیه کنندگی لیلی حبیبی‌راد پنجشنبه 20 مهر 91 ساعت 8:50 از کانال ندای اسلام رادیو معارف تقدیم شنوندگان فرهیخته خواهد شد.
برنامه‌های کانال ندای اسلام علاوه بر دریافت از طریق گیرنده‌های دیجیتال خانگی «ست تاپ باکس»، از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این کانال به نشانی www.coiradio.com و از طریق ماهواره هاتبرد 8، با مشخصات فرکانس 12.437 گیکاهرتز و نرخ انتقال اطلاعات «سمبل ریت» 27500 افقی پخش می‌شود./997/پ203/ن
ارسال نظرات