۲۰ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۱۴۲۱۴۸

دیدار صمیمی علما و طلاب خراسان شمالی با رهبر انقلاب برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ هزار و 600 نفر از طلاب خراسان شمالی شامگاه چهارشنبه با حضرت آیت الله خامنه ای دیدار و با مقام شامخ ولایت تجدید عهد و پیمان کردند.
ديدار روحانيون استان خراسان شمالي با رهبر معظم انقلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، هزار و 600 نفر از طلاب خواهر و برادر استان خراسان شمالی با مقام معظم رهبری شب گذشته در مصلای شهرستان بجنورد دیدار و با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تجدید عهد و پیمان کردند.

محور سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار بر پایه اصل عزت بخشی به طلاب استوار بود و ایشان در بخشی از سخنان‌شان به تشریح مقام رفیع روحانیت و پیوند آنان با نظام مقدس اسلامی ایران پرداختند.

در این مراسم آیت الله مهمان نواز، عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام فرجام، مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان و حجت الاسلام یعقوبی، امام جمعه بجنورد به ایراد سخنرانی پرداختند.

آیت الله مهمان نواز، در ابتدای این مراسم، ضمن خیر مقدم به رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: زعامت و رهبری حضرت آیت الله خامنه ای اگر بخواهد با رهبران سایر ممالک اسلامی مقایسه شود، مقایسه ای ناصحیح و بدون اعتبار است.

حجت الاسلام فرجام نیز در بخش دیگری از این محفل باشکوه، دیدار طلاب استان خراسان شمالی با مقام معظم رهبری را فرصتی ارجمند برای طلاب این استان ارزیابی کرد و از رهبر معظم انقلاب اسلامی درخواست کرد تا در توصیه ای از فضلا و طلاب خراسان شمالی مستقر در قم، بخواهند تا برای حضور در حوزه علمیه این استان حضور پیدا کنند.

وی در ادامه با ارائه آماری از فعالیت های صورت گرفته از سال 86 تا 91 در حوزه علمیه خراسان، گفت: سه محور برگزاری حلقه ها و نشست های علمی، کارگاه های پژوهشی و همایش های خانواده قرآنی را از برنامه های اصلی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در سال های 86 تا 91 دانست.

حجت الاسلام یعقوبی همچنین در این دیدار، ضمن ارائه چند پیشنهاد برای بهتر شدن وضعیت حوزه های علمیه خراسان شمالی، از رهبر معظم انقلاب اسلامی در خواست کرد تا ایشان به طلاب این استان جهت ملبس شدن به لباس مقدس روحانیت توصیه های جدی داشته باشند، تا حضور روحانیت در این استان بیش از پیش ملموس شود./968/پ202/س

ارسال نظرات