۲۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۱۴۲۱۵۹
کارشناس دینی:

فراهم‌سازی زمینه پذیرش ظهور رسالت جامعه دینی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی هشدار داد: تعدد عرفان‌های کاذب و فرقه‌های نوظهور آسیب جدی گسترش اندیشه مهدویت به شمار می رود.
مهدويت

حجت الاسلام حیدر عباسی، کارشناس امور دینی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه نداشتن بصیرت کامل نسبت به وجود حضرت‌ ولی‌عصر(عج) و وجود عرفان‌های کاذب و فرقه‌های نوظهور انحرافی را از آسیب‌های جدی گسترش اندیشه مهدوی عنوان کرد.

 

وی اظهار کرد: پیروان عرفان های نوظهور سعی دارند با ایجاد شبهات افکار نسل جوان را نسبت به فرهنگ متعالی مهدوی منحرف سازند.

 

حجت الاسلام عباسی معرفت یابی به ساحت مقدس امام‌زمان(عج) را از وظایف منتظران آن حضرت برشمرد و تصریح کرد: مهدی (عج) مانند خورشیدی در پشت ابر است که نور امامت خود را به زمین می‌گستراند و در واقع جهان بدون وجود حضرت‌بقیه‌الله(عج) برای برپایی حکومت جهانی بی‌ معنی و بیهوده است.

 

این استاد حوزوی وجود امام عصر(عج) را مایه نزول خیر و برکت خداوند بر زمین دانست و اضافه کرد: یکی از رسالت های جامعه دینی و فرهنگی تلاش برای فراهم سازی زمینه های پذیرش ظهور منجی موعود و حکومت مهدوی است.

 

وی افزود: هیچ کس از زمان ظهور حضرت‌ولی‌عصر(عج) با خبر نیست و ما نمی‌توانیم برای زمان ظهور وقت تعیین کنیم و با توجه به روایات اهل‌بیت(ع) کسی که برای زمان ظهور وقت تعیین کنند، کذاب شناخته می‌شود.

 

حجت الاسلام عباسی در پایان خاطرنشان کرد: در زمان کنونی فرقه‌هایی به وجود آمده اند که چهره حقیقی اسلام و امام‌ عصر(عج) را منفی جلوه می‌دهند، آگاهی بخشی و برگزاری کرسی‌های علمی در سطح مراکز آموزش عالی با بهره‌گیری از استادان و پژوهشگران برتر مهدوی یکی از راهکارهای مقابله با شبهات و انحراف‌ها مهدوی در بین نسل جوان است./936/ت303/س

ارسال نظرات