۲۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۱۴۲۱۶۷
رییس مرکز پژوهش های مجلس خبر داد؛

تدوین طرح حمایت از تولید ملی و ارائه آن به مجلس

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، از تدوین طرح حمایت از تولید ملی از سوی این مرکز و ارائه آن تا دو هفته آینده به مجلس شورای اسلامی خبر داد.
کاظم جلالي، خبر کميسيون امنيت ملي مجلس
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماری از نمایندگان عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی صبح امروز با حضور در شهر مقدس قم با مراجع تقلید و علما دیدار کردند. 
دیدار با حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی نخستین برنامه فراکسیون رهروان ولایت بود، در این دیدار که در بیت این مرجع تقلید برگزار شد، کاظم جلالی سخنگوی این فراکسیون گزارشی از اقدامات و فعالیت های مرتبط با این فراکسیون ارائه کرد. 
وی گرانی و بیکاری را از معضلات کشور دانست و با اشاره به دغدغه ها و نگرانی مراجع تقلید در این خصوص گفت: هدف از این دیدارها نیز آگاه شدن از نقطه نظرات این بزرگواران و تلاش برای رفع آن است. 
نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ما از وضعیت گرانی و تورم انتقاد و گلایه دارند و ما باید تلاش کنیم به جای شعار زدگی به حل مشکلات آنان بپردازیم. 
رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال حمایت از تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، از تهیه طرح حمایت از تولید ملی از سوی این مرکز و ارائه آن به مجلس شورای اسلامی تا دو هفته آینده خبر داد.
وی با اشاره به اجرای طرح هدفمندی یارانه ها در کشور، اضافه کرد: تصور مجلس درباره مرحله دوم این طرح این بود که اجرای آن باعث افزایش حامل های انرژی و سوخت می شود و این به صلاح بخش های تولید و صنعت نیست.
سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت اضافه کرد: با توجه به این که مرحله نخست طرح هدفمندی یارانه‌ها به شکل درست و مطلوب اجرایی نشد، مجلس تصمیم گرفته است که ما‌به تفاوت قیمت ارز به حساب خزانه واریز شود. 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز در این دیدار خواستار طراحی برنامه ای جامع برای مبارزه با مفاسد اخلاقی و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی شد و گفت: مسائل اخلاقی مورد نظر دشمن است و آنها سرمایه گذاری بسیار زیادی در این عرصه کرده اند و ما باید بیش از هر زمانی مراقب باشیم.
این مرجع تقلید همچنین با اشاره به اجرای طرح هدفمندی یارانه و برخی از اشکالات این طرح در مرحله نخست، خواستار توجه جدی دست اندرکاران به حل این مشکلات شد و گفت: در مرحله نخست مشکلاتی از جمله عدم پرداخت یارانه به بخش های تولیدی و صنایع وجود داشت که باید رفع شود.
وی همچنین گفت: طبق آماری که اعلام کرده اند بیش از هفتاد میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می کنند، در حالی که لزومی ندارد به این تعداد یارانه پرداخت شود.
گفتنی است، اعضای فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر خود به شهر مقدس قم با حضرات آیات صافی گلپایگانی و حسین نوری همدانی و حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل بیت(ع) دیدار خواهند کرد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات