۲۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۱۴۲۱۷۰

3 میلیارد ریال به احداث و مرمت مساجد تکاب اختصاص یافت

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه تکاب از اختصاص سه میلیارد ریال اعتبار جهت احداث، مرمت، بازسازی و تجهیز مساجد شهری و روستایی این شهرستان در نیمه نخست سال جاری خبر داد.
مسجد

حجت الاسلام عیسی برادری، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه تکاب، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه میلیارد ریال اعتبار جهت احداث، مرمت، بازسازی و تجهیز سی و پنج مسجد شهری و روستایی این شهرستان هزینه شده است.

 

وی با بیان این که حمایت‌های مالی از مساجد بین ده تا دویست میلیون ریال متغیر بوده است، اظهار کرد: بازسازی مسجد روستای یولقون آغاج تکاب که در سال های گذشته بر اثر سانحه آتش سوزی بنای آن به کلی تخریب شده بود، آغاز شده است.

 

حجت الاسلام برادری با بیان این که بازسازی این مسجد تا پایان سال گذشته 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشت، تصریح کرد: با تحقق اعتبار احداث اقدامات عمرانی این مسجد در سال جاری از سرگرفته شد و اکنون بنای آن با پیشرفت فیزیکی 80 درصد همراه است.

 

به گفته این مسؤول، فاز اول این مسجد همزمان با آغاز ماه محرم به بهره برداری می رسد و تلاش داریم فاز دوم را تا پایان سال به پایان برسانیم و مسجد را برای استفاده و بهره‌مندی هرچه بیشتر مردم آماده کنیم.

 

وی اعتبار اختصاص یافته به بازسازی مسجد روستای یولقون آغاج تکاب را بیش از بیست میلیارد ریال عنوان کرد.

 

حجت الاسلام برادری مسجد روستاهای سارجیلو و همپای شهرستان تکاب را از مساجدی ذکر کرد که از محل اعتبارات تخصیص یافته، احداث، مرمت و یا بهسازی شده اند./936/پ202/س

ارسال نظرات