۲۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۴۲۲۱۲
مدیر استانی حوزه علمیه مازندران:

انقلاب اسلامی زمینه بالندگی حوزه را فراهم کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که خوشبختانه امروز فضا و امکانات لازم برای تحصیل مناسب طلاب در حوزه های علمیه فراهم شده است، افزود: به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران شاهد تحول و گسترش در بخش های مختلف حوزه هستیم.
حجت الاسلام طاهري، مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر استانی حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر مدرسه علمیه سعادتیه ساری با اشاره به این که یکی از مهم ترین کتب روایی شیعه کتاب شریف «اصول کافی» است، گفت: این کتاب جزء چهار منبع اصلی شیعه است و دارای سه بخش اصول عقاید، فروع و تاریخ و اصول بوده که طلاب سعی کنند این کتاب غنی را به خوبی مطالعه کنند.

 

وی ادامه داد: طبق باب اول اصول کافی ایمان، عقل، احسان، امانت داری و تا 75 ویژگی از سربازان عقل به شمار می روند و همچنین جهل، شر، کفر، نفاق تا 75 ویژگی دیگر از سربازان جهل هستند.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که از مهم ترین هدیه خداوند متعال به حضرت آدم (ع) عقل، ایمان و حیا بود که ایشان عقل را برگزید، ادامه داد: به یقین هر جا که علم باشد نا امیدی رخت خواهد بست.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که خوشبختانه امروز فضا و امکانات لازم برای تحصیل مناسب طلاب در حوزه های علمیه فراهم شده است، افزود: به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران شاهد تحول و گسترش در بخش های مختلف حوزه هستیم.

 

مدیرحوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب باید از فضای موجود در جهت علم آموزی و کسب تقوا به خوبی بهره گیرند، خاطرنشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی این گونه امکانات وجود نداشت و شرایط برای تحصیل بسیار سخت بود.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که علمی که در مکتب امام صادق(ع) می آموزیم، خداشناسی است، تصریح کرد: باید با شناخت صحیح از دین و تکالیفی که خدا برای ما تعیین کرده صفات و کمال را بیاموزیم و بر همان اساس عقاید و اخلاق خود را نیز بسازیم.

 

وی با بیان این که حوزه های علمیه نقش مؤثری در ترویج فرهنگ و ارزش های والای اسلامی در جامعه دارد، گفت: حوزه های علمیه استان با برنامه آموزش و تهذیب کار خود را در سال تحصیلی جدید آغاز کرده است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که مبلغان دینی باید بر اساس نیازهای زمان پاسخگوی نسل جوان باشند، بیان داشت: امروز پاسخگویی به شبهاتی که دشمنان در جامعه اسلامی مطرح کردند یکی از وظایف مهم روحانیت است.

 

حجت الاسلام طاهری همچنین حوزه های علمیه را مرکز نشر و گسترش اسلام ناب محمدی معرفی کرد و گفت: این مراکز دینی در طول تاریخ منشأ خدمات و برکات گسترده فرهنگی برای جهان تشیع بوده و هستند.

 

مدیر حوزه های علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت، گفت: امروز علیرغم تلاش های مضبوح دشمنان در این خصوص، جایگاه روحانیت و حوزه های علمیه در میان مردم هر روز مستحکم تر از گذشته می شود./950/پ202/س

ارسال نظرات