۲۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۴۲۲۱۳
آیت الله شبستری:

انفاق ریشه در باورهای دینی و فرهنگی ملت ایران دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: ترک انفاق و زکات در جامعه عاملی بر افزایش فاصله طبقاتی و نارضایتی‌های عمومی می شود.
آيت الله شبستري نماينده مردم آذربايچان شرقي در مجلس خبرگان رهبري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در همایش میثاق یاوران در تبریز که با هدف شتاب بخشی به روند احداث مسکن برای مردم مناطق زلزله زده ارسباران برگزار شد، اظهار داشت: طبق آیات و روایات وارده مؤمنان در انجام کار خیر از یکدیگر سبقت می گیرند.


وی با بیان این‌که انفاق و زکات موجب حفظ و برکت مالکیت افراد خیر می شود، خاطرنشان کرد: پس از حادثه تلخ زلزله 21 مرداد مردم نوعدوست سراسر کشور برای کمک به حادثه‌دیدگان وارد صحنه شدند که جای بسی تقدیر و تشکر دارد، اما نباید کمک‌های اهدایی مقطعی باشد، هنوز بسیاری از بازماندگان زلزله با مشکلات عدیده‌ای رو به رو هستند.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که انفاق و کمک به محرومان ریشه در باورهای دینی و فرهنگی ملت ایران دارد، گفت: در صورتی که کمک افراد متمکن به نیازمندان قطع شود افزون بر افزایش فاصله طبقاتی، موجب اعتراض در سطح جامعه می شود.


آیت الله شبستری انفاق و خدمت رسانی به خلق را عامل ترویج روح ایثار و فداکاری در ابعاد فردی و اجتماعی دانست و افزود: کمک به انسان های نیازمند دارای جنبه های مختلفی است و برکات معنوی آن شامل خیرین نیز می شود، امروز زلزله‌زدگان نیازمند کمک خیر مردم نوعدوست سراسر کشور هستند.


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از حضور گسترده نیروهای کمیته امداد از نخستین روزهای وقوع زلزله ارسباران در رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان، اظهار داشت: با توجه به گستردگی خسارات در مناطق زلزله زده ارسباران و آغاز فصل سرما نیاز اصلی مردم این مناطق به اسکان دائمی است.


وی خواستار همت خیرین در احداث سریع خانه‌های مردم زلزله‌زده شد و خاطرنشان کرد: تامین لوازم منزل از سایر نیازهای زلزله زدگان ارسباران است که امیدواریم طی روزهای آینده شاهد شتاب در روند کمک رسانی به مردم این مناطق باشیم.


گفتنی است، این همایش با حضور خیران استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، خراسان رضوی، زنجان، کردستان، قزوین و فارس با هدف شتاب بخشی به روند احداث مسکن دایمی برای مردم مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی همراه بود.


همایش میثاق یاوران به پیشنهاد سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور و با پیگیری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در سالن پتروشیمی تبریز برگزار شد./935/پ202/ج

 

ارسال نظرات