۲۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۴۲۲۶۴
در مشهد؛

نشست علمی‌ اندیشه سیاسی امام رضا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست علمی‌تخصصی اندیشه سیاسی امام رضا(ع) با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و جمع کثیری از طلاب در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد.
حرم رضوي، امام رضا نشست انديشه سياسي امام رضا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست علمی‌تخصصی اندیشه سیاسی حضرت رضا(ع)، امروز بیستم مهر با حضور جمعی از طلاب و دانشجویان و با هدف شناخت زندگی سیاسی امام هشتم(ع) در سالن همایش‌های دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد.
 
در این نشست، آیت‌الله علم الهدی، امام جمعه مشهد درباره اندیشه‌های سیاسی امام رضا(ع) در عصر حاضر، رجبی دوانی، عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین درباره بررسی حوادث مهم تاریخی در دوران حیات امام هشتم(ع) و حجت‌الاسلام قیس‌العطار، استاد حوزه و دانشگاه و محقق برتر در مورد منابع مرتبط با اندیشه‌های سیاسی این امام همام به سخنرانی پرداختند.
 
حجت‌الاسلام جلائیان، دبیر همایش علمی اندیشه‌های سیاسی امام رضا(ع) در این نشست گفت: مقام معظم رهبری با نگاه و مطالعات جامع خود به خصوص با نگاه دقیق به زندگی سیاسی ائمه اطهار(ع) توجه ویژه خود را به این نکته نشان داده‌اند.
 
وی افزود: ائمه اطهار(ع) در حیات پر برکت خویش از آغاز ولایت حضرت علی(ع) تا آغاز غیبت امام زمان(عج)، عصری بسیار پرارزش را رقم زدند، ایشان سکان‌دار کشتی امامت‌اند و همه به سوی مقصدی واحد حرکت کرده‌اند.
 
وی یادآور شد: تبلور مدیریت و سیاست در جریان امامت، نقش ائمه اطهار(ع) در مسائل اجتماعی و سیاسی و نیز زمان‌شناسی ائمه اطهار(ع) نکات مهمی هستند که امروزه جامه باید در هر یک از عرصه‌های مرتبط به فعالیت‌های ارزنده‌ای بپردازد.
 
حجت‌الاسلام جلائیان در پایان گفت: این همایش مقدمه‌ای بر همایش اصلی است که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد و دانشگاه علوم اسلامی رضوی در نظر دارد بعد از این نشست، فراخوان مقاله‌ای را در ابعاد ملی در مورد زندگی سیاسی امام رضا(ع) برگزار کند که در نشست اصلی از نفرات برگزیده تقدیر به عمل خواهد آمد./932/پ202/س
ارسال نظرات