۲۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۴۲۲۷۰
مدیر کل اوقاف مازندران خبر داد؛

فعالیت واحد پاسخگویی به سؤالات شرعی در 23 امامزاده شاخص مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از اقامه نماز جماعت در 93 امامزاده و بقاع متبرکه استان خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر این واحد پاسخگویی به سؤوالات شرعی نیز در 23 بقعه متبرکه استان فعال است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جمع مسؤولان فرهنگی بقاع متبرک استان از راه اندازی و فعالیت واحد پاسخگویی به شبهات و سؤالات دینی در 23 امامزاده شاخص استان خبرداد.

 

وی با بیان این که این واحد در اماکن متبرکه شاخص استان با همکاری روحانیان مجرب حوزه آغاز به کار کرده است، گفت: زائران و همچنین عموم مردم می توانند سؤالات شرعی خود را مطرح و پاسخ آن را دریافت کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که از جمله مسائل مهم و به روز جامعه که عموم مردم به ویژه جوانان باید به آن توجه کنند انجام وظایف شرعی و دینی طبق احکام اسلامی است، ادامه داد: خوشبختانه این فرصت در امامزادگان به وجود آمده است که همه مردم به ویژه نسل جوان در این خصوص از خدمات مشاوره ای بهره گیرند.

 

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که در این مراکز یک روحانی به عنوان مدیر، امام جماعت و مسؤول فرهنگی مشغول به فعالیت خواهد بود، خاطرنشان کرد: این روحانی آمادگی پاسخگویی به هر گونه سوالات در خصوص احکام و مسائل شرعی را دارا است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اقامه نماز جماعت در 93 امامزاده و بقاع متبرکه استان خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر این مراکز فرهنگی و محصولات قرآنی نیز در 12 امامزاده مازندران راه اندازی شده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی را یکی از مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: این سازمان در راستای تحقق رهنمودهای رهبری از همه ظرفیت ها در جهت بهره گیری مناسب امامزادگان به منظور تقویت ارزش های دینی در جامعه بهره خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام سهرابی همچنین به برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله شهرستانی در هجده شهراستان اشاره کرد و گفت: در این دوره از مسابقات پنجاه هزار نفر  در رشته های حفظ، ترتیل، قرائت و مفاهیم شرکت کردند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود مرمت و بازسازی امامزادگان را یکی از برنامه های مهم این سازمان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر عملیات ساخت و ساز در 250 امامزاده و بقاع متبرکه استان در حال اجرا است.

 

حجت الاسلام سهرابی اماکن متبرکه را بهترین مکان برای تقویت باورهای دینی جوانان و نوجوانان دانست و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت امکان متبرکه به منظور کسب معارف اسلامی بهره گرفت.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به نقش تأثیرگذاری فراوان اماکن مقدس بر جوانان گفت: بقاع متبرکه با سیر جوانان در فضاهای معنوی آنها را به یاد خدا و اهل بیت (ع) می اندازد و از این لحاظ بسیار پرجاذبه و تاثیر گذار است./950/پ202/س

ارسال نظرات