۲۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۴۲۲۷۹
آیت‌الله صافی در دیدار فراکسیون رهروان ولایت:

مسؤولان و نمایندگان مجلس مصالح نظام را در اولویت قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با بیان این‌که اظهار نظر نمایندگان در مجلس باید برای اصلاح جامعه و بدون غرض‌های شخصی باشد، گفت: لجبازی و غرض ورزی در امور کشور و مملکت‌داری مناسب نیست و همه مسؤولان باید با اتحاد و همدلی به فکر حل مشکلات مردم باشند.
1/ آيت الله صافي گلپايگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار اعضای فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی، گفت: برای بنده جای بسی خوشحالی و امیدواری است که اعضای این فراکسیون با بینش بالا مشغول فعالیت و خدمت به نظام هستند.
 
این مرجع تقلید وظیفه نمایندگان مجلس در انجام امور را سنگین ارزیابی کرد و ابراز داشت: مسؤولیت نمایندگی، مسؤولیت ساده‌ای نیست؛ زیرا که نظارت بر تمام جوانب زندگی یک جامعه‌ تاثیر بسیار بزرگ دارد.
 
حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی دفاع از حقوق مردم و استقلال مملکت را از ویژگی‌های مهم مجلس خواند و اظهار داشت: نمایندگان مجلس باید در راستای تقویت فرهنگ و اقتصاد جامعه تلاش کنند.
 
وی شجاعت را از دیگر ویژگی‌های نمایندگان مجلس عنوان کرد و گفت: نمایندگان باید صلاح مملکت را در اولویت کاری خود قرار داده و در مواردی که نیاز به اظهار نظر دارند سکوت نکنند.
 
این مرجع تقلید با بیان این‌که نمایندگان سعی کنند در کار خود مسامحه نکنند، ابراز داشت: حضور نمایندگان در مجلس بسیار حائز اهمیت است.
 
حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی بر ضرورت رفع نقاط ضعف در کشور تأکید کرد و اظهار داشت: باید نمایندگان برای از بین بردن ضعف‌ها تلاش کنند و با تکیه بر نقاط قوت به پیشرفت کشور کمک کنند.
 
وی با بیان این که توجه و نظارت نمایندگان باید به تمام مسائل اقتصادی و مشکلات مردم باشد، گفت: مشکلات اقتصادی امروز برای طبقه ضعیف جامعه مشکلاتی را بوجود آورده و حل این مشکلات باید بوسیله افراد دلسوز در عرصه اقتصادی صورت گیرد.
 
این مرجع تقلید با اشاره به روایاتی، از کسانی که از شغل و منصب به عنوان یک طعمه و فرصت مادی استفاده می‌کنند، انتقاد کرد و ابراز داشت: شغل و منصب امانتی از جانب خدا است و مسؤولان باید از این فرصت برای خدمت به مردم استفاده کنند.
 
اظهار نظر نمایندگان بدور از اغراض شخصی باشد
وی با بیان این‌که اظهار نظر نمایندگان در مجلس باید برای اصلاح جامعه و بدون غرض‌های شخصی باشد، گفت: لجبازی و غرض ورزی در امور کشور و مملکت‌داری مناسب نیست و همه مسؤولان باید با اتحاد و همدلی به فکر حل مشکلات مردم باشند.
 
این مرجع تقلید با اشاره به آیات قرآن، حکومت ظالمان را سست و از بین رفتنی خواند و ابراز داشت: به برکت انقلاب قیام مردم و با شعارهای دینی حکومت شاه از بین رفت؛ امروز همه وظیفه دارند که مسیر کشور را رو به پیشرفت ترسیم کنند و در عرصه‌هایی که نسبت به اوایل انقلاب کم کاری شده اقدامات مناسبی صورت دهند.
 
حضرت‌ آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: باید مراقب باشیم نعمت‌هایی که بواسطه انقلاب اسلامی به دست آورده‌ایم به راحتی از دست ندهیم و در همان خطی که از اول انقلاب بوده‌ایم باقی بمانیم.
 
وی بر ضرورت حفظ و پاسداری از سنت‌های الهی در جامعه تأکید کرد و ابراز داشت: حجاب و عفاف به عنوان یک سنت اسلامی باید در جامعه ترویج شود و مسؤولان به گونه‌ای رفتار کنند که سنت‌های الهی تقویت شود.
 
مجلس باید با کمال قدرت وظیفه‌ نظارت خود را انجام دهد
این مرجع تقلید وجود مجلس قوی و قدرتمند را سبب تقویت نظام و پیشبرد جامعه دانست و گفت: مجلس باید با کمال قدرت وظیفه‌ نظارت خود را انجام دهد.
 
این مرجع تقلید خواستار رعایت قانون از سوی همه مسؤولان شد و اظهار کرد: مسأله قانونمندی بسیار مهم است و همه مردم و مسؤولان باید به قانون عمل و از کارهای خودسرانه پرهیز کنند.
 
حضرت‌ آیت‌الله صافی گلپایگانی در ادامه خطاب به اعضای فراکسیون رهروان ولایت، گفت: همه انتظار دارند که اعضای این فراکسیون ملتزم به عنوان گروه خود باشند و از ولایت پاسداری کرده و برای حفظ آن تلاش کنند.
 
وی بر ضرورت رعایت بیت‌المال و توجه به مشکلات مردم تأکید کرد و ابراز داشت: امروز برخی از مردم به نان شب خود محتاج هستند اما متأسفانه بعضی از مسؤولان به گونه‌ای رفتار می‌کنند که با فرهنگ اسلامی سازگاری ندارد.
 
این مرجع تقلید از برخی حقوق‌های پرداختی در جامعه انتقاد کرد و ابراز داشت: باید ببینیم چه کسی این حقوق‌ها را پرداخت می‌کند، اگر از بیت‌المال باشد همه مسؤول هستند و این مسؤولیت مجلس شورای اسلامی را سنگین‌تر می‌کند./927/پ202/ج
ارسال نظرات