۲۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۱۴۲۲۸۴
چند خبر کوتاه از استان زنجان؛

رزمایش «گردان های بیت المقدس » در زنجان آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان از آغاز رزمایش نظامی « گردان های بیت المقدس » در سطح این استان خبر داد.
رزمايش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران از برگزاری رزمایش نظامی « گردان های بیت المقدس » خبر داد و اظهار داشت: این رزمایش دو روزه با هدف حفظ و تقویت توان و آمادگی جسمانی نیروهای نظامی برای مقابله با هرگونه تهدید دشمن برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: این رزمایش از امروز برای نخستین بار در زنجان برگزار می شود که اهداف مختلفی از اجرای آن پیش بینی شده است، به عبارت دیگر ماموریت اصلی گردان های واکنش سریع بیت المقدس جلوگیری و مقابله با تهدیدات سخت، نیمه سخت و نظامی دشمنان است.

 

سردار کرمی با اشاره به این‌که در هر پایگاه یک دسته نیروی واکنش سریع شکل گرفته که در موقع لزوم بلافاصله وارد عمل می شوند، افزود: امداد و نجات در هنگام وقوع بلایا و حوادث طبیعی، مردم یاری، مقابله با تهدیدات امنیتی و نظامی و دفاع از کوی و برزن ازجمله ماموریت های این نیروهای آماده و توانمند است.

 

فرمانده سپاه زنجان با بیان این‌که رزمایش با هدف حفظ و ارتقای سطح آمادگی دفاعی و توان رزمی نیروهای سازماندهی شده اجرا می شود، تصریح کرد: رزمایش در راستای ساختار بسیج که متناسب با نیازها و تهدیدات تغییر می کند، طرح‌ریزی شده و نقاط ضعف و قوت شناسایی و برطرف خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: ساختار بسیج همواره در مواجه با حوادث و وقایع مختلف تغییر می کند، بدین معنای که بسیج تنها یک نیروی نظامی نیست، بلکه در بحران‌ها و عرصه‌های فرهنگی، دینی و ... نقش‌آفرین است، چنانکه رسالت امروز بسیج مقابله با تهدیدات نرم دشمنان نظام اسلامی است.

 

سردار کرمی مقابله با تمامی تهدیدات دشمنان را جزء وظایف بسیج مستضعفین دانست و افزود: بسیج با ولایت‌مداری و بصیرت دینی لازم توانسته توطئه ها و تهدیدات سخت، نیمه سخت و نرم دشمنان را شناسایی و با اتخاذ استراتژی منسجم و مناسب نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کنند.

 

خودکفایی لازمه توسعه و تعالی کشور است

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در شورای عالی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، رسیدن به پیشرفت و عدالت را نیازمند توزیع عادلانه ثروت در کشور دانست و افزود: نمی توان پیش از دستیابی به ثروت اقدام به برقراری عدالت کرد.

 

وی لازمه دستیابی به پیشرفت و توسعه را دستیابی به تولید تمامی محصولات و کالاهای مورد نیاز کشور در داخل دانست و افزود: با رونق تولید و راه اندازی خطوط صنعت داخلی، می توان به تولید ثروت در کشور و در نهایت توزیع عادلانه ثروت در کشور امیدوار بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان، رفع مشکلات بخش تولید کشور را نیازمند عزم جدی برای بستر سازی و رفع موانع دانست و گفت: باید با اتحاد و انسجام تمامی بخش های دولتی، قوای مقننه و قضایی و بخش خصوصی مشکلات شناسایی و راهکارهای مناسب برای رفع آنها مطرح و اجرا شود.

 

وی استان زنجان را منطقه ای بکر برای سرمایه گذاری دانست و خاطر نشان کرد: این استان ظرفیت های بسیار گسترده ای در زمینه های صنعت، معدن و کشاورزی دارد و می توان با سرمایه گذاری مناسب، بستر بهره برداری از آنها را ایجاد کرد.

 

دومین «کنگره شعر عاشورایی» در زنجان برگزار می شود

 

سید مسعود قانعی، کارشناس تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان از برگزاری «دومین کنگره شعر عاشورایی» در زنجان خبر داد و افزود: بیستمین جلسه کانون مداحان و شعرای آئینی زنجان با محوریت هم اندیشی پیرامون دومین «کنگره شعر عاشورایی» در زنجان در دفتر کانون مداحان برگزار شد.

 

وی ادامه داد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر بسط و گسترش اشعار جدید و موزون و منطبق کردن آن با مفاهیم و فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) و نیاز مبرم مداحان اهل بیت(ع) به اشعار زیبا و پرمحتوا خالی از آسیب عاشورایی و نیز برای تبادل آخرین سروده‌های شاعران، کانون مداحان استان زنجان در نظر دارد دومین کنگره شعر عاشورایی را 17 دی مصادف با 23 صفر برگزار کند./935/پ202/ب

ارسال نظرات