۲۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۴۲۳۳۱
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی:

مسؤولان سه قوه باید پاسخگوی مشکلات اقتصادی کشور باشند

خبرگزاری رسا ـ عضو ستاد مبارزه با مفاسد با مفاسد اقتصادی با اشاره به این که همه مسؤولان در رابطه با مشکلات اقتصادی باید پاسخگو باشند، بیان داشت: نخستین گامی که در این بخش می توان برداشت مسؤولیت پذیری همه دستگاه های دست اندرکار در قبال مردم است که باید به آن توجه کنند.
يوسفيان، نماينده آمل در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، عصر روز گذشته در جلسه شورای اداری شهرستان آمل که در سالن اجتماعات شهدای شش بهمن این شهرستان برگزار شد، با اشاره به این که هر سه قوه در بروز مشکلات اخیر اقتصادی مقصر هستند، گفت: این سه قوه در اصل با هم متصل و پیوسته هستند، اما  در بروز مشکلات اخیر به دنبال این جمله هستند که  به من ربطی ندارد و همه وظایف را از خودشان دور می کنند.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان این که دولت و وزرا طبق قانون اساسی باید پاسخگوی افکار عمومی مردم باشند، خاطرنشان کرد: مجلس مقصر است که نظارت نداشته و  سازمان بازرسی کل کشور مسؤول رسیدگی و بازرسی امور است که باید تلاش می کرد در ماه های اخیر نوسانات نرخ ارز را در بازار کشور ریشه یابی کند که در واقع این مشکلات یک شبه به وجود نیامده است که همه از خود رفع تکلیف می کنند.

 

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به این که همه مسؤولان در رابطه با مشکلات اقتصادی باید پاسخگو باشند، بیان داشت: نخستین گامی که در این بخش می توان برداشت مسؤولیت پذیری همه دستگاه های دست اندرکار در قبال مردم است که باید به آن توجه کنند.

 

یوسفیان ملا با اشاره به  اختصاص تسهیلات 42 میلیارد دلاری بانک مرکزی به 18 بانک کشور، گفت: بانک های کشور بعضی از این تسهیلات ارزی را فروختند و مابقی را به مشریان خوش حساب خود جایزه دادند و متأسفانه بانک ها در شرایط کنونی تمایل ندارند بگویند این پولها را چکار کرده اند و در پاسخ می گویند محرمانه است.

 

نماینده مردم آمل در مجلس از روند کنونی عرضه ارز از سوی دولت انتقاد کرد و بیان داشت: زمانی ارز باید در بورس و یا اتاق مبادلات عرضه شود که قدرت رقابت وجود داشته باشد و زمانی که دولت فقط ارز می فروشد پس رقابتی وجود ندارد تا قیمت ها تعدیل گردد.

 

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با تاکید بر این که قوه قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور باید با اخلالگران اقتصاد کشور برخورد جدی داشته باشد، خاطرنشان کرد: رسیدگی به این موضوع باید در سریع ترین زمان ممکن صورت گیرد و در کنار آن نیز به عنوان طرح تحقیق و تفحص در مجلس شورای اسلامی مطرح شود./950/پ203/ج

ارسال نظرات