۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۱۴۲۴۱۸
فارین پالیسی:

آمریکا باید به تحریم‌های ایران پایان دهد

خبرگزاری رسا ـ نشریه فارین پالیسی در گزارشی تحریم‌های آمریکا علیه ایران را مهم‌ترین مانع بر سر راه حل و فصل برنامه هسته‌ای ایران می‌داند که فشار آن باعث شده مردم دید منفی نسبت به آمریکا و غرب داشته باشند.
1
 
به گزارش خبرگزاری رسا، نشریه فارین پالیسی نوشت: از آن‌جا که تحریم‌ها به منظور ایجاد تغییر در محاسبات و برنامه ریزی هسته‌ای ایران طراحی شده بودند، اگر بخواهیم بی‌طرفانه به این مسأله نگاه کنیم. می‌توان گفت که تحریم‌ها با شکست روبه‌رو شده‌اند و دلیلش این است که: متن قانونی تحریم‌ها صرفاً به برنامه هسته‌ای ایران محدود نمی‌شود و در حقیقت، ایران را نسبت به همکاری با آمریکا بی‌اشتیاق می‌کند.
 
فارین پالیسی افزود: علت نتیجه‌بخش نبودن تحریم‌ها این است که اصلاً به منظور اثرگذاری طراحی نشده‌اند. این تحریم‌ها بیش از این که به مسأله هسته‌ای محدود باشند، ظاهراً به منظور افزایش فشار فلج‌کننده بر مردم است تا برای تغییر حکومت تحریک شوند.
 
این نشریه ادامه داد: ایران به هیچ وجه شتابی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای ندارد و بارها نیز تمایل خود را به مصالحه بر سر مسأله غنی‌سازی هسته‌ای نشان داده است. دولت آمریکا باید با برداشتن تحریم‌ها با ایرانیان کنار بیاید. واشنگتن با پافشاری بر حفظ تحریم‌ها رفتار متقابل منطقی‌ای از خود نشان نمی‌دهد و امکان معامله با تهران را از بین می‌برد و در نهایت ایران را به سمت غنی‌سازی بیشتر اورانیوم سوق می‌دهد. 
 
 
نشریه آمریکایی نوشت: جالب آن که برخی از جنگ طلبان کنگره این ماهیت غیرکاربردی تحریم‌ها را به سود خود می‌دانند. درست مانند برخوردشان با عراق یک دهه گذشته، می‌توانند بگویند که تحریم‌ها نتیجه‌بخش نبودند و بنابراین برداشتن گام بعدی و نهایی خود را توجیه کنند: یعنی جنگ./982/د101/ک
ارسال نظرات