۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۴۲۴۵۶
استاد حوزه علمیه اصفهان؛

در مسأله اثبات امامت سن و سال مطرح نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جلالی با اشاره به چگونگی آغاز امامت امام جواد(ع) گفت: با علم و معرفتی که ایشان در مباحث علمی، از خود نشان می‌دادند به بدخواهان ثابت می‌شد که در مسأله امامت سن و سال مطرح نیست.
حجت الاسلام مجيد جلالي معاون امور مدارس و طلاب حوزه علميه اصفهان

حجت الاسلام مجید جلالی استاد حوزه علمیه و معاون امور مدارس و طلاب مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با توجه به نزدیک شدن به ایام سوگواری حضرت جوادالائمه(ع)، گفت: امام جواد(ع) نهمین و جوان ترین امام ما شیعیان هستند که در سن 7 سالگی به امامت و در سن 25 سالگی، از سوی همسرش، مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: مأمون خلیفه عباسی که همچون سایر خلفای  بنی عباس از پیشرفت معنوی و نفوذ باطنی امامان معصوم و گسترش فضایل آنها در بین مردم هراس داشت، سعی کرد ابن الرضا را تحت مراقبت خاص خویش قرار دهد.

حجت الاسلام جلالی افزود: اینجا بود که مأمون نخستین کاری که انجام داد، دختر خویش ام‌الفضل را به ازدواج حضرت امام جواد(ع) درآورد، تا مراقبی دایمی و از درون خانه، برای امام قرار دهد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: رنج‌های دائمی که امام جواد(ع) از سوی همسر خویش متحمل شده‌اند، در تاریخ ذکر شده است.

معاون امور مدارس و طلاب مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان بیان داشت: با توجه به سن کم ایشان در رسیدن به مقام امامت، بسیاری از افراد در آن زمان به مخالفت و شبهه افکنی در مقابل حضرت برخاستند، البته با علم و معرفتی که ایشان از خود نشان می‌دادند به آنها ثابت می‌شد که در مسأله امامت سن و سال مطرح نیست.

وی با بیان روایتی از امام جواد(ع) خاطرنشان کرد: ایشان در جایی می‌فرماید مؤمن به سه چیز نیاز دارد؛ اول این که خدا باید به او توفیق و عنایت داشته باشد، دوم، واعظی که خودش، یک واعظ درونی داشته باشد و سوم اگر کسی نصیحتی به او کرد، بتواند آن را قبول کند.

حجت الاسلام جلالی اظهار داشت: حضرت جواد(ع) پس از آن که از سوی همسر خود به شهادت رسید، در کنار جد بزرگوارشان حضرت موسی بن جعفر(ع) در کاظمین به خاک سپرده شد، ایشان تنها فرزند امام رضا(ع) هستند و معمولا شیعیان برای رسیدن به حاجت‌های دنیوی خود به ایشان متوسل می‌شوند.

وی در پایان با دعوت از مردم برای شرکت در مراسمات سوگواری حضرت جوادالائمه(ع)، افزود: ما نیز به نوبه خود این ایام شهادت را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، مراجع و طلاب گرامی تسلیت می‌گوییم. /9392/ت302/س

 

ارسال نظرات