۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۴۲۴۸۵

جلسه ستاد دهه غدیر خوزستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جلسه ستاد غدیر با حضور آیت الله موسوی جزایری، مسئولین استانی و محلی در مرکز اسلامی امیرالمومنین(ع) اهواز برگزار شد.
جلسه ستاد دهه غدیر خوزستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، جلسه ستاد برگزاری عید غدیر خم خوزستان، امروز با حضور آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، سید موسی بلادیان، دبیر ستاد غدیر استان، حجت الاسلام بلک، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان و دیگر مسؤولان استانی در مرکز اسلامی امیرالمومنین(ع) اهواز برگزار شد.

در این جلسه مسؤولان دستگاه های اجرایی و نظارتی استان به بیان برنامه های خود در دهه ولایت پرداختند.

تبیین واقعه غدیرخم برای اقشار مردم از طریق رسانه های مکتوب و تصویری، نصب بنر، توزیع نشریه و بروشور، برگزاری برنامه های دینی و جشن ها از برنامه هایی به شمار می روند که در این دهه از سوی دستگاه و نهادهای مختلف برگزار خواهد شد.

دعوت از مداحان و سخنوران بین المللی به صورت مستمر در ده روز از مهم ترین برنامه های است که در دهه ولایت برگزار خواهد شد.

 موسی بلادیان، دبیر ستاد غدیر خوزستان، دراین جلسه با اشاره به کمک مالی و معنوی به مساجد استان در دهه غدیر اظهار داشت: سال گذشته بیش از 100 مسجد را در این طرح پوشش دادیم که با استقبال پرشوری مواجه شدیم.

وی خاطرنشان کرد: چاپ کتاب «زیبایی غدیر» نوشته آیت الله حیدری و توزیع گسترده آن در استان از برنامه هایی است که در دهه غدیر اجرا خواهد شد.

دبیر ستاد غدیر خوزستان تصریح کرد: همه دستگاه ها و نهادها باید در تقویت و کمک به مساجد سهیم باشند تا امسال جایگاه واقعه غدیر بیش از سال های گذشته برای اقشار مردم تبیین شود.

همچنین در ادامه این جلسه آیت الله سیدمحمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، به روایت هایی که اهل سنت پیرامون واقعه تاریخی غدیر نقل کرده اند اشاره و خاطرنشان کرد: حدود 50 درصد روایات و احادیث اهل سنت از «ابو هریره» نقل شده است که وی می گوید من از پیامبر اکرم(ص) شنیده ام هر کسی در روز غدیر روزه بگیرد در واقع معادل 60 سال عبادت و راز و نیاز است.

وی با اشاره به فعالیت های گسترده وهابیت برای افسانه ساختن واقعه غدیر خاطرنشان کرد: برای مقابله با این شیعه ستیزی ها باید بیش از بیش کار و تلاش کنیم و با برگزاری برنامه های متنوع به سوی شکست و عقب راندن وهابیت گام مؤثر برداریم.

گفتنی است، در ادامه این جلسه برخی از مسؤولان به بیان پیشنهادات و نظرات خود پیرامون چگونگی برگزاری برنامه های عیدغدیر خم در سطح استان پرداختند./9458/پ202/ب 

ارسال نظرات