۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۴۲۴۸۷
مدیرکل اوقاف استان زنجان:

118 امامزاده در استان زنجان مدفون است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: هم اکنون 118 امامزاده در استان زنجان مدفون و میزبان عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت هستند.
ضريح امامزاده

حجت الاسلام علی باقری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان با اشاره به این‌که امامزادگان و بقاع متبرکه استان مرکز و محور برنامه های فرهنگی و مذهبی استان هستند، اظهار داشت: هم اکنون 118 امامزاده در استان زنجان مدفون و میزبان عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت هستند.


وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه سراسر کشور به قطب‌های فرهنگی گفت: همه ساله برنامه های متنوع و مختلفی برای اقشار و مقاطع سنی متفاوت در صحن امامزادگان و بقاع متبرکه استان اجرایی می شود که اوج این ویژه‌ برنامه‌ها در اعیاد و سالروز شهادت ائمه اطهار تجلی می یابد.

 

حجت الاسلام باقری با بیان این‌که غنی‌سازی اوقات فراغت یکی از برنامه‌های محوری در امامزدگان و بقاع متبرکه استان زنجان است، ادامه داد: امسال ویِژه برنامه‌های دانش‌آموزی با عنوان نشاط معنوی با استقبال خوبی از سوی نوجوانان و دانش‌‌آموزان مواجه شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به این‌که سالانه 57 عنوان برنامه فرهنگی در مناسبت‌های مختلف سال در بقاع و امامزاده های استان زنجان اجرا می‌شود، گفت: برنامه آرامش بهاری نیز همه ساله از جمله برنامه‌های شاخص اوقاف در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان است.

 

وی در ادامه با بیان این‌که استقبال مردم استان از برنامه‌های فرهنگی و دینی اوقاف بسیار قابل توجه است، افزود: حضور پرشور و معنوی مردم استان شور و شعور حسینی زنجان نشان از رضایت‌مندی آنها از برنامه‌های اجرایی اداره کل اوقاف است.

 

حجت الاسلام باقری در پایان با اشاره به شناسایی 2300 موقوفه در استان زنجان گفت: امسال تعداد موقوفات 20 درصد افزایش داشته است تا جایی که 98 موقوفه نیز به تازگی در سامانه ثبت شده است.

 

وی با اشاره به این‌که برنامه های سازمان اوقاف در سه حوزه احیا و حفظ، افزایش بهره وری و مصرف بهینه موقوفات و فعالیت برنامه های قرآنی است، گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان دو هزار و 300 موقوفه و 20 هزار رقبه در سامانه الکترونیکی ثبت کرده است./935/ت303/ب

ارسال نظرات