۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۱۴۲۵۳۹

سنگ بهشتی را بشناسید

خبرگزاری رسا ـ حجرالاسود از سنگهای بهشتی است که همراه حضرت آدم به زمین فرود آمده است.
حجر الاسود/سنگ بهشتي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجرالاسود یا سنگ سیاه از اجزای بسیار مقدس مسجد الحرام است و در رکن اسود کعبه در بلندی یک متر و نیمی قرار دارد؛ این سنگ مقدس، پیش از اسلام و پس از آن همواره مورد توجه بوده و در شمار عناصر اصلی کعبه است.


به عبارت دیگر، حجر الاسود سنگ سیاه آسمانی است. هنگام بنای کعبه توسط آدم، این سنگ را فرشتگان از بهشت آوردند و آدم آن را در گوشه‌ای از خانه نصب کرد. پس از بازسازی کعبه توسط قریش، این سنگ به دست محمد قبل از درب کعبه در رکن حجر اسود نصب شد و محل شروع طواف حجاج است.


پیامبر اکرم(ص) فرمود: حجرالاسود به منزله دست راست خداوند در روی زمین است که مردم با دست کشیدن روی آن و بوسیدنش با خداوند بیعت و اطاعت خود را از او تثبیت می کنند.


 در تاریخ حجرالاسود اقوال مختلفی نقل شده است. بعضی عقیده دارند که آدم ابوالبشر آن را از بهشت آورده است. بعضی دیگر معتقدند که پس از خروح حضرت آدم(ع) از بهشت به زمین فرود آمده است. عده ای دیگر هم بر این اعتقاد هستند که هنگامی که ابراهیم خیلی الرحمان در جست و جوی سنگ برای کعبه بود، جبرئیل آن را اورده است.


در روایتی از امام باقر(ع) مرویست که این سنگ از سنگهای بهشتی است که از بهشت به عنوان گواه به عهد و پیمان بنی آدم آمده است./917/د103/ی

ارسال نظرات