۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۴۲۵۶۵
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خبر داد:

مرکز آموزش های ائمه جماعات راه اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاج علی اکبری در جمع ائمه جماعات ناحیه شهید مصطفی خمینی(ره) تهران از راه اندازی مرکز آموزش های ائمه جماعات در آینده نزدیک خبر داد.
حجت الاسلام حاج علي اکبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد شب گذشته در جمع ائمه جماعات ناحیه شهید مصطفی خمینی(ره) تهران گفت: یکی از نقاط مهم کاری مرکز رسیدگی به امور مساجد ارتقا علمی و کیفی ائمه جماعات است.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان این که ارتقا علمی از توقعات ائمه جماعات نیز می باشد گفت: زندگی در تهران با بیان این که شرایط خاص و گرفتاری هایش باعث می شود روحانیان گاهی از مباحث طلبگی دور شوند و از طرف نیز بیشتر از سایر روحانیان با بیان این که شبهات روبرو می شوند، از این رو باید تسهیلی شود تا ائمه جماعات سریع تر و راحت تر به این قبیل مطالب دسترسی پیدا کنند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه از راه اندازی مرکز آموزش های ائمه جماعات در آینده نزدیک خبر داد و گفت: اولین گروهی که در این مرکز کار آموزششان شروع خواهد شد ائمه جماعات تازه منصوب شده می باشند.

وی افزود: با توجه به علائق روحانیان در این مرکز مسائل مرتبط با رایانه، شیوه های تحلیل سیاسی، آشنایی با شبهات و آسیب های فکری روز، مهارت های مدیریت فرهنگی به آنها آموزش داده خواهد شد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به این که برخی از ائمه جماعات به واسطه مشغله های زیاد از حلقات بحث دروس طلبگی دور شده اند گفت: دروس طلبگی نیز از دیگر موارد آموزشی این مرکز می باشد و در صورت استقبال ائمه جماعات، درس خارج فقه مسجد بصورت اختصاصی در این مرکز آموزش داده خواهد شد.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه با اشاره به این که به تشکیل نهضت مسجدسازی گفت: با شکل گیری این نهضت اتفاق خوبی در سال های آینده با بیان این که فرهنگ سازی مناسب رخ خواهد داد.

وی با بیان این که پراکندگی، به حاشیه رفتن روحانیان و فاصله گرفتن روحانیت از نقش های موثر اجتماعی مطلوب دشمنان است گفت: دشمنان در دستور دارند تا روحانیت را در ذهن عامه مردم لکه دار کنند و در مقابل ما باید به سازماندهی روحانیت فکرکنیم.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان این که مسجد پایگاهی جاری، سازنده، پویا و عمیق ترین و موثرترین نهاد دینی است گفت: در سازماندهی روحانیت، روحانیانی که مدیریت مساجد را بر عهده دارند در اولویت هستند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با تاکید بر این که در صورت انسجام ائمه جماعات هیچ قدرتی از نظر فرهنگی به آنان نمی رسد گفت: سازماندهی و انسجام ائمه جماعات موجب می شود در مواجهه با بیان این که منکرات و ترویج معروفات که رسالت اصلی روحانیت است نقش و حضور به هنگام و موثری داشته باشند.

وی با بیان این که روحانیت پاک ترین و موثرترین گروه جامعه ما است اظهار داشت: روحانیت سرمایه مهم و عظیمی است و باید این سرمایه را قدر بدانیم./959/پ203/ص

ارسال نظرات