۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۴۲۶۰۶
استاد حوزه و دانشگاه:

برخی مجریان قانون جامعه را دچار رفتار دوگانه می کنند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول اسبق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز گفت: برخی مجریان قانون با رفتار غیرقانونی خود، جامعه را دچار رفتار دوگانه می کنند.
حجت الاسلام نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت اسلام مجتبی نظری، مسؤول اسبق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز امروز در جمع کارکنان جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان شرقی اظهار داشت: بر اساس آموزه‌های دینی و قرآنی، همگان در برابر قانون و فرمان ولی خدا یکسان هستند.


وی با بیان این‌که دموکراسی رای اکثریت را حقیقت می داند، در حالی که اکثریت مساوی حقیقت نیست، خاطرنشان کرد: بر اساس مبانی دینی اسلام، اول حقیقت و بعد اکثریت مطرح است، ولی فقیه حق و حقیقت امروز نظام اسلامی در دوران غیبت حضرت ولی عصر(عج) شناخته می شود، بنابراین تبعیت از ولایت فقیه تبعیت از حقیقت و امام عصر(عج) است.

 

حجت الاسلام نظری ادامه داد: شبث و اشعث ابن قیس در دوران حیات پیامبر اکرم(ص) تا امام حسین(ع) بارها مواضع خود را همراه با ولی یا علیه امام تغییر دادند، چنین رفتارهایی زمینه سوء استفاده دشمنان و نفوذ در طیف های مختلف را فراهم می کند، اطاعت از ولایت باید خالصانه باشد و نباید با اکراه و به شکل رنگ به رنگ اطاعت کرد.

 

وی با تاکید بر این‌که تبعیت محض از ولایت فقیه زمان و مکان خاصی نمی شناسد، گفت: حضرت علی (ع) تاکید داشتند که اگر تعداد افرادی که نام را به نرخ روز می خورند و هر آن موضعی متفاوت با گذشته دارند، در جامعه زیاد شود خداوند سلطنتش را از این جامعه سلب کرده و به دیگری منتقل می کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه تبریز با تشریح دوران امامت مولای متقیان یادآور شد: دوران ولایت حضرت علی(ع) قلوب منافقان، بدخواهان و خوارج پر از خشم شد، اصل اساسی در حکومت اسلامی بر اساس فرمایش آن حضرت استراتژی صبر و مقاومت است،به این معنی که تا آخرین نفس باید عَلم را نگه داشت و مطیع رهبری بود.

 

حجت الاسلام نظری افزود: اگر در تمامی امور بر اساس سنت پیامبر (ص) و ائمه اطهار عمل کنیم، جامعه دچار رفتار دوگانه و دو هویتی نمی شود، این رفتار در حوزه های مختلف از جمله در حوزه اقتصادی و بانک ها بعد از گذشت 33 سال از انقلاب اسلامی می تواند موجب دلسردی برخی افراد از نظام اسلامی شود.

 

وی تصریح کرد: برخی مجریان قانون با رفتار غیرقانونی خود، جامعه را دچار رفتار دوگانه می کنند، مولای متقیان در خطبه 169 نهج البلاغه تاکید کرده اند که اگر دینی بخواهد پایدار بماند، باید پشتیبان داشته باشد و پشتیبان دین ما قرآن است و کسی که امر قائم و قرآن ناطق را کنار بگذارد، قطعا هلاک می شود./935/پ203/ب

ارسال نظرات