۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۱۴۲۶۱۸

دانشجویان اهوازی در اعتراض به اهانت به ساحت پیامبر اکرم راهپیمایی کردند

خبرگزاری رسا ـ دانشجویان دانشگاه های اهواز در اعتراض به اهانت به پیامبر اکرم(ص) در دانشگاه شهید چمران راهپیمایی کردند.
تجمع اعتراض آميز دانشجويان اهوازي تجمع اعتراض آميز دانشجويان اهوازي تجمع اعتراض آميز دانشجويان اهوازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، دانشجویان دانشگاه های اهواز، بیست و دوم مهر با حرکت از میدان فناوری دانشگاه شهید چمران تا مسجد امام خمینی(ره) این دانشگاه اقدام به برگزاری راهپیمایی در اعتراض به اهانت به پیامبر اکرم(ص) کردند.

در این راهپیمایی افزون بر دانشجویان، استادان، اعضای هیأت علمی و مسؤولان استان نیز حضور داشتند.

دانشجویان اهوازی در این مراسم با سر دادن شعارهای «مسلمانان بیدارند از آمریکا بیزارند»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «لبیک یا رسول الله» اهانت به ساحت پیامبر نور و رحمت را محکوم کردند.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان با بیان این که سخنان امام خمینی(ره) در عصر کنونی خریداران زیادی را در جهان به خود مجذوب کرده است ابراز داشت: امروزه شاهد هستیم که جهانیان کلام امام خمینی(ره) را سرلوحه امور خود قرار داده اند.

وی با اشاره به این که غرب شعائر اسلامی و مقدسات را به تمسخر گرفته است بیان داشت: در برهه کنونی که دیگر جنگ نظامی اثر ندارد، دشمن با بهره گیری از انحرافات ذهنی و روحی به نبرد با اسلام آمده است ولی با کمک خداوند متعال این تحرکات هیچ اثری نخواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی برنامه های غرب جهت تحریف اعتقادات را نسبت به اسلام بی اثر خواند و گفت: بر اساس آمارهای موجود سالانه در آمریکا و اروپا بیش از 700 هزار نفر به اسلام گرایش می یابند.

در پایان این راهپیمایی دانشجویان در بیانیه ای خواستار محکومیت مظاهر تخریب و توهین به قرآن، اسلام و نبی اکرم(ص) شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اهانت به پیامبر اعظم(ص) اگر چه حادثه‌‌ای غیرقابل تحمل برای مسلمانان است ولی انتحاری سیاسی برای نظام سلطه بود که خبر از ناکامی نقشه ‌های شوم آنها در مبارزه با اسلام و قرآن دارد.

دانشجویان اهوازی تصریح کردند: رسول گرامی اسلام(ص) و به تعبیر قرآن «رحمه ‌للعالمین» شخصیت یگانه‌ ای است که حتی اگر او را به رسالت نبوت و خاتمیت نشناسند به عنوان یک قهرمان و مصلح اخلاقی و اجتماعی در تاریخ بشری می ‌شناسند و همه ادیان آسمانی به او به دیده تکریم می‌ نگرند.

در این بیانیه عنوان شده است: ما دانشگاهیان ضمن محکومیت شدید این جنایت ضداخلاقی، از همه مسلمانان غیرتمند، دولتمردان مسلمان و به ویژه از مسؤولان کشور می خواهیم با تبیین مواضع بر حق مسلمانان در تفاوت میان ادعای دروغین دفاع از آزادی بیان و آزادی اهانت به پیامبر اعظم(ص) با تعیین مجازات شدید برای هر نوع اهانت به ساحت مقدس پیامبران الهی، قرآن مجید و ائمه اطهار(ع) با طرح دعاوی به دفاع از ساحت نورانی برخیزند و مجامع حقوقی جهان را به وضع قوانین بازدارنده وادار کنند.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: ما دانشگاهیان ضمن عرض تسلیت به محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) و مسلمانان جهان این عمل ننگین و شرم ‌آور را محکوم کرده و پشت سر مقام معظم رهبری و ولی امر مسلمین جهان، آماده جانفشانی در راه آرمان هایی هستند که برای حفظ آنها بهترین جوانانمان را فدا کرده‌ایم.

در پایان این راهپیمایی طوماری از سوی استادان و دانشجویان اهوازی خطاب به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل جهت اعلام انزجار از اقدام موهن دشمنان امضا شد./9464/د101/س

ارسال نظرات