۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۱۴۲۶۲۹

اخبار کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ استاندار خراسان رضوی به همه روسای سازمان ها، مدیران کل و فرمانداران سراسر استان ابلاغ کرد: نسبت به تشویق پرسنل و بهره برداری از طرح حفظ غیرحضوری قرآن کریم در قالب برنامه رادیویی گامی به سوی نور اقدام کنند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، محمود صلاحی با خوب و جذاب دانستن برنامه رادیویی گامی به سوی نور خواستار همکاری همه دستگاههای استان جهت تشویق پرسنل خود به شرکت در این برنامه با موضوع حفظ قرآن کریم شد.

 

وی اظهار امیدواری کرد با استقبال از برنامه طرح حفظ قرآن کریم به صورت غیرحضوری شاهد یک عزم عمومی در امر حفظ قرآن کریم با همکاری تمام دستگاههای اجرایی در سطح استان باشیم این برنامه در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 تا 15 میلیون حافظ قرآن کریم، با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و اداره کل صدا و سیمای مرکز خراسان تهیه شده است.

 

این برنامه رادیویی هر روز به جز روزهای تعطیل از ساعت 10:30 لغایت 11 صبح از رادیو خراسان از سوی اساتید برجسته کشوری عابدین زاده و حسنی اجرا می شود که بازپخش آن ساعت 18 همان روز می باشد.

 

افراد علاقه مند می توانند با ارسال عدد 30 به شماره 100088114 در این برنامه ثبت نام کنند تا جهت ارتباط با اساتید با آنان تماس حاصل شود.

 

مهلت ثبت نام سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم تمدید شد

سرپرست فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خبر داد: مهلت ثبت نام سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم تا 15 آبان ماه سال جاری افزایش یافت.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام سعید آخوندی اظهار کرد: مهلت ثبت نام در سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در دو  مقطع شکوفه ها و بزرگسالان تا 15 آبان ماه در استان تمدید شد.

 

وی گفت: این دوره از مسابقات در چهار رشته مفاهیم تخصصی، قرائت، ترتیل و حفظ برگزار می شود که در رشته حفظ شرکت کنندگان می توانند در 6 سطح حفظ یک جزء ، 5/2 جزء، 5 جزء، 10 جزء ،20 جزء و حفظ کل به رقابت بپردازند.

 

سرپرست فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان عنوان کرد: محل ثبت نام مسابقات در شهرستان ها ادارات اوقاف و امور خیریه، بقاع متبرکه و امامزادگان و در مشهد نیز اداره کل اوقاف و امور خیریه استان واقع در خیابان آبکوه- آبکوه 2 - مقابل پمپ بنزین می باشد.

 

 

وقف جهت توسعه حوزه علمیه به ارزش بیش از 10 میلیارد ریال

یک قطعه باغ مشجر با نیت توسعه بنای مدرسه علمیه با ارزش بیش از 10 میلیارد ریال به وقف رسید.

 

کاظم فضل مشهدی واقف خیراندیش جهت توسعه بنای مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) و ایجاد زیربنا جهت رفع نیازهای آموزشی، پژوهشی و خوابگاهی طلاب یک قطعه باغ مشجر را وقف کرد.

 

گفتنی است، این باغ مشجر دارای پلاک 1652 از 27 اصلی در جاغرق می باشد که 1368 مترمربع مساحت دارد، ارزش ریالی این باغ بیش از 10 میلیارد ریال برآورد شده است.

 

تجدید قرارداد 120 پرونده اجاره موقوفات در جغتای

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه جغتای خبر داد: در ماه گذشته 120 پرونده اجاره موقوفات در جغتای تمدید شد.

 

حجت الاسلام حسین نیساری با توجه به شروع فعالیت خود در اداره اوقاف جغتای، سنددار کردن موقوفات را یکی از اولویت های کاری خود و اداره کل اوقاف و امور خیریه دانست و گفت: شهرستان جغتای دارای 402 رقبه است که تنها 160 مورد از آن ها دارای سند هستند.

 

سرپرست اداره اوقاف جغتای اظهار کرد: بیشتر این رقبات آب و اراضی هستند به طور که 90 درصد رقبات را شامل می شوند و مابقی زمین مسکونی و تجاری است.

 

حجت الاسلام نیساری در خصوص اقدامات سند دار کردن موقوفات گفت: شناسایی رقبات جدید و حدود اربعه رقبات را به وسیله سیستم موقعیت یابی جهانی   GPSمشخص و در نرم افزار جامع اطلاعات مکانی و داده های توصیفی جهت ایجاد بانک اطلاعات مکانی GIS می شوند که کار زمانبری می باشد و طی ماه گذشته برای 20 رقبه این کار شروع شده است.

 

وی عنوان کرد: طی ماه گذشته 120 پرونده اجاره موقوفات به مدت سه سال تجدید شد که ارزش ریالی آن بیش از 570 میلیون ریال است./930/د101/ب

ارسال نظرات