۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۱۴۲۶۹۲
امروز؛

مراسم افتتاحیه دوره‌های قرآنی حوزه علمیه خراسان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه دوره‌های تربیت مربی و تدبر در قرآن کریم دفتر فرهنگی‌تربیتی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان٬ صبح امروز با حضور امام جمعه مشهد برگزار شد.
مراسم افتتاحیه دوره‌های قرآنی حوزه علمیه خراسان برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد٬ دوره‌های تربیت مربی قرآن کریم و تدبر در قرآن کریم به همت دفتر فرهنگی‌تربیتی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان٬ صبح امروز 24 مهر با حضور آیت‌الله علم‌الهدی٬ امام جمعه مشهد در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی آغاز به کار کرد.

 

حجت‌الاسلام محمدرسول رمضانی٬ مسؤول دفتر فرهنگی‌تربیتی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در این مراسم با ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های قرآنی این دفتر٬ گفت: دوره تربیت مربی قرآن کریم این مرکز برای سومین سال برگزار می‌شود.

 

وی افزود: طلاب شرکت کننده در دوره‌های قبل٬ اکنون در مراکز آموزش و پرورش٬ آستان قدس رضوی و مدارس علمیه مشغول فعالیت هستند و از حضور آنان به خوبی استقبال شده است٬ به طوری که نهادهای دیگر استان نیز درخواست‌های زیادی را در این زمینه مطرح کرده‌اند.

 

وی تصریح کرد: در دوره امسال 210 طلبه ثبت نام کردند که 160 نفر از آنها پس از آزمون و مصاحبه٬ پذیرفته شده‌اند و در این دوره چهارماهه شرکت می‌کنند٬ همچنین این دوره در 18 جلسه٬ هر هفته دو جلسه برنامه‌ریزی شده است.

 

حجت‌الاسلام رمضانی دوره تربیت مربی را در بخش‌های روخوانی٬ روانخوانی و تجوید مقدماتی و عالی اعلام کرد و گفت: در پایان این دوره مدرک نهایی نیز به دانش‌پژوهان اهدا می‌شود و طبق هماهنگی به عمل آمده با مراکز فرهنگی استان٬ در پایان دوره همکاری خود را با این مراکز آغاز خواهند کرد.

 

وی به دوره بعدی اشاره کرد و گفت: دوره تدبر در قرآن کریم نیز از امروز آغاز می‌شود که در ابتدا 160 برادر و 120 خواهر در آن ثبت نام کردند و پس از برگزاری آزمون و انجام مصاحبه٬ 70 برادر و 40 خواهر مجاز به شرکت در این دوره شدند.

 

وی با این توضیح که دوره تدبر در قرآن کریم هر هفته سه جلسه برگزار شده و تا اول مهر سال آینده ادامه خواهد داشت٬ گفت: یکی دیگر از دوره‌های قرآنی این مرکز٬ دوره حفظ قرآن کریم در راستای لبیک به فرمایشات رهبری است که اقدام خاص حوزه علمیه خراسان است.

 

مسؤول دفتر فرهنگی‌تربیتی حوزه علمیه خراسان٬ تصریح کرد: این دوره نیز در سه طرح حفظ چهار ساله٬ 6 ساله و موضوعی قرآن کریم در حال برگزاری است که حفظ 6 ساله آن با تصویب مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برای ایام تابستان طلاب بوده٬ در 6 تابستان برگزار شده و در طول سال تحصیلی٬ تثبیت می‌شود.

 

وی افزود: در این دوره نیز 160 نفر حضور دارند که 110 نفر آنان در دوره حضوری هستند که کلاس‌های آن در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد برگزار می‌گردد و 50 نفر نیز در دوره غیر حضوری حفظ قرآن کریم شرکت دارند.

 

وی در پایان گفت: امیدواریم علمای مشهد نیز که دغدغه کارهای قرآنی را دارند٬ این دفتر را در برگزاری دوره‌های قرآنی یاری کنند تا طلاب بتوانند بحث‌هایی مثل تدبر و آموزش قرآن کریم را که از آنان انتظار می‌رود٬ به خوبی انجام دهند.

 

گفتنی است٬ در انتهای این برنامه که با حضور برادران و خواهران سطوح عالی حوزه علمیه خراسان برگزار شده بود٬ برنامه زمان‌بندی دوره‌ها اعلام شد./932/پ202/ب

ارسال نظرات