۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۴۲۷۰۸

انتقاد شیخ الازهر مصر از سیاست های دوگانه غرب

خبرگزاری رسا ـ شیخ الازهر مصر از سیاست های دوگانه غرب در حمایت از برخی کشورها و بی توجهی به برخی کشورهای دیگر به شدت انتقاد کرد.
احمد الطيب شيخ الازهر مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از النسیج، شیخ احمد الطیب، شیخ الازهر مصر در دیدار روز گذشه با سفیر آلمان در قاهره بر لزوم پایان یافتن خونریزی ها در سوریه تاکید کرد.

 

وی گفت: از جامعه جهانی خصوصا کشورهای غربی می خواهم وظیفه خود را نسبت به حل بحران سوریه و پایان خونریزی ها در این کشور انجام دهند بویژه این که رابطه ای تاریخی و تمدنی انسانی میان جهان عرب و اتحادیه اروپا وجود دارد.

 

شیخ الازهر مصر از معیارهای دوگانه غرب به شدت انتقاد کرد و افزود: غرب در حالی که همه تلاش خود را برای حل بحران در لیبی انجام می دهد و نقش فعالی در این کشور دارد از نقش فعالی در سوریه برخوردار نیست و لکه ننگی برای بشریت بوجود آورده است.

 

احمد الطیب همچنین در دیدار آنتونیو گوترس، نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از آمادگی الازهر برای همکاری با سازمان های بین المللی و حقوق بشر خبر داد و تصریح کرد: الازهر آمادگی همکاری دائم و مستمر با سازمان های بین المللی و حقوق بشر را دارد و در جهت گسترش اخلاق، ارز ها، همزیستی مسالمت آمیز میان ملت ها، احترام به ادیان و تحقق صلح در جهان تلاش می کند.

 

گوترس نیز از شیخ الازهر خواست در پنجمین مراسم گفت وگو که با حضور رهبران دینی ادیان و مذاهب مختلف با هدف حمایت از حقوق اقلیت ها در سوییس برگزار می شود، حضور یابد./980/ب901/ک

ارسال نظرات