۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۴۲۷۳۱

طرح توسعه امامزادگان آذربایجان‌شرقی اجرایی می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از آغاز طرح توسعه و بازسازی 31 امامزاده شاخص استان خبر داد.
امامزاده

حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در حاشیه آغاز عملیات اجرایی توسعه امامزاده شاه قاسم(ع) شهرستان اهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در این شهرستان اظهار داشت: این طرح با اعتبار اولیه یک میلیارد ریال آغاز و 711 مترمربع را زیرپوشش قرار می دهد.


وی با بیان این‌که مرحله دوم طرح به پنج هزار و 500 متر مربع افزایش خواهد یافت، افزود: دو میلیارد ریال دیگر نیز از سوی یک فرد خیر برای توسعه این امامزاده هزینه خواهد شد، اجرای طرح توسعه این امامزاده بهترین فرصت برای خدمت به اهل بیت(ع) و نیز عمران و آبادانی منطقه است.


حجت الاسلام حسینی آستان مقدس امامزاده شاه قاسم(ع) را بهترین مکان برای جذب گردشگر دینی و افزایش تعداد گردشگران منطقه دانست و گفت: طرح توسعه امامزاده شاه قاسم(ع) در مساحت پنج هزار و 500 متر مربع شامل صحن های اصلی و فرعی، حسینیه، زائرسرا، مرکز درمانی و سالن پذیرایی اجرا می شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز طرح توسعه و بازسازی 31 امامزاده شاخص استان خبر داد و گفت: برنامه پنج ساله برای مرمت و ساماندهی امامزادگان آذربایجان شرقی پیش بینی شده که طرح توسعه امامزاده شاه قاسم(ع) از جمله این طرح ها است.


وی با بیان این‌که طی برنامه‌ای پنج ساله تمام امامزاده های استان دارای حداقل یک تربت خانه خواهند بود، ادامه داد: برخی از امامزاده های استان و مرقد مطهر آنان حتی یک حفاظ هم ندارند که در برنامه تدوین شده پنج ساله تمام امامزاده های استان بازسازی، مرمت و به گردشگران دینی معرفی می شوند.


حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: طرح توسعه امامزاده سید حمزه (ع) در تبریز به مساحت یکهزار و 300 مترمربع، امامزاده سیدجمال تبریز به مساحت دو هزار و 500 مترمربع، مقبره همال تبریز، امامزاده شاه حسین ولی تبریز نیز از جمله طرح های توسعه و بازسازی در آذربایجان شرقی است./935/پ202/ب

ارسال نظرات