۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۱۴۲۷۳۷

موقوفات حضرت قیدار نبی ساماندهی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از تشکیل ستاد احیای موقوفات در استان زنجان خبر داد و گفت: موقوفات حضرت قیدار نبی(ع) به مساحت حدود 5 هزار و 500 هکتار اصلاح و ساماندهی شد.
اوقاف وقف امور خيريه

حجت ‌الاسلام علی باقری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان از تشکیل ستاد احیای موقوفات در استان زنجان خبر داد و با اشاره به این که ریاست این ستاد به عهده استاندار است، اظهار داشت: رییس کل دادگستری، مدیران کل ثبت اسناد، شهرداری‌ها، سازمان راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و معاونان استاندار از اعضای این ستاد هستند.


وی همچنین از تجهیز همه بقاع و اماکن متبرکه استان به سیستم اطفای حریق کپسول آتش‌نشانی با اعتبار 900 میلیون ریال خبر داد و اضافه کرد: این اقدام با تعامل و همکاری اداره کل اوقاف، مدیریت بحران استانداری و آتش نشانی صورت می‌گیرد.


حجت الاسلام باقری با اشاره به آزادسازی موقوفات امامزاده سیداسماعیل به ارزش 800 میلیارد ریال تصریح کرد: این اقدام با همکاری فرمانداران و اداره ثبت اسناد و در راستای داده آماری موقوفات استان صورت گرفت که منجر به شناسایی 95 موقوفه در استان شده است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه با بیان این‌که موقوفات حضرت قیدار نبی(ع) به مساحت حدود 5 هزار و 500 هکتار اصلاح و ساماندهی شده است، گفت: این اقدام ارزنده از برکات فعالیت ستاد احیای موقوفات استان زنجان بوده است که این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت.


وی صدور مجوز تغییر کاربری بدون کسر سهم شهرداری به موقوفات استان، اصلاح سند مالکیت شش دانگ موقوفات حضرت قیدار نبی (ع) به مساحت حدود 5 هزار و 500 هکتار، مطالبات موقوفات توسط ادارات کل استان، حضور نماینده اوقاف در کمیسیون ماده 5 و صدور مجوز برای حفر چاه در موقوفات مستعد استان را از مهم‌ترین مصوبات ستاد احیای موقوفات برشمرد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین از آزاد سازی بخشی از موقوفه مرحوم «مغازه» به ارزش 30 میلیارد ریال در زنجان اشاره کرد و یادآور شد: این اقدام با تعامل این اداره کل با دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته است./935/ت302/س

ارسال نظرات