۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۴۲۷۴۴

فراخوان ملی جشنواره شعر عربی یادمان ولایت اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت سالروز تبعید مقام معظم رهبری به استان کرمان در دوران ستم شاهی فراخوان ملی جشنواره شعر عربی یادمان ولایت اعلام شد.
فراخوان ملی جشنواره شعر عربی یادمان ولایت اعلام شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، فراخوان ملی جشنواره شعر عربی یادمان ولایت به مناسبت فرارسیدن سالروز تبعید رهبر فرزانه انقلاب به استان کرمان در دوران ستم شاهی اعلام شد.

براساس این گزارش علاقه‌مندان و شاعران عرب ‌زبان می‌توانند اشعار خود را با موضوع ولایت و رهبری در قالب‌های قصیده، ابوذیه و میمر تا تاریخ 26 مهرماه به نشانی دبیرخانه این جشنواره در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشت آزادگان خوزستان واقع در خیابان غدیری اصل و یا به شماره فکس 06124226145 ارسال کنند.

جشنواره شعر عربی یادمان ولایت در دو نوبت صبح و عصر روز 18 آبان‌ماه در تالار حافظ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار خواهد شد.

این جشنواره با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری یادمان ولایت و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان در شهرستان دشت آزادگان برگزار خواهد شد.

یاد آور می شود محورهای اصلی این جشنواره ملی شعرخوانی و نثر خوانی به زبان عربی در وصف و توصیف حضرت آیت الله امام خامنه ای است که از شعرای عرب زبان خوزستانی برای شرکت در این جشنواره دعوت بعمل آمده است.

براساس این گزارش این جشنواره ملی از سری برنامه های سومین جشنواره سراسری یادمان ولایت در شهرستان دشت آزدگان خوزستان برگزار می شود.

این جشنواره در 6 بخش قرائت قرآن کریم در مشهد مقدس، نقاشی در استان گرگان، شعر آذری در ارومیه، عکس در قزوین، شعر عربی در خوزستان و شعر فارسی در جنوب استان کرمان با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

قابل ذکر است جشنواره ملی شعر عربی یادمان ولایت در حالی در استان خوزستان برگزار می شود که ویژه برنامه های دهه ولایت در این استان با برگزاری برنامه های مختلف و متنوع و برگزاری همایش علمی پژوهشی ولایت نیز در شهرستان اهواز و دیگر شهرهای استان برگزار خواهد شد./9461/پ202/ب

ارسال نظرات