۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۱۴۲۷۴۷

چند خبر کوتاه از شمال غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرند ازبرگزاری کرسی تلاوت قرآن کریم در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: کرسی تلاوت قرآن کریم همزمان با هفته ولایت و با حضور قاریان ممتاز کشوری و در جهت محکوم کردن هتک حرمت به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام (ص) برگزار می‌شود.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدحسین شناور، دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرند ازبرگزاری کرسی تلاوت قرآن کریم در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: کرسی تلاوت قرآن کریم همزمان با هفته ولایت و با حضور قاریان ممتاز کشوری و در جهت محکوم کردن هتک حرمت به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام (ص) برگزار می‌شود.


وی با اشاره به نقش بنیادی و تاثیرگذار آموزش در گسترش فرهنگ متعالی اسلامی و قرآنی گفت: اقدامات و فعالیت های فرهنگی متعددی در جهت محکومین این حرکت شنیع دشمنان انجام گرفته که از آن جمله می توان به مواردی همچون برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع شخصیت والای رسول اکرم (ص)، طرحی و نصب سازه‌ها و تابلوی‌هایی حاوی احادیث و سخنان نبی مکرم اسلام(ص) در مکانهای پرتردد همانند ورودی و خروجی‌های شهر اشاره کرد.


وی گفت: تقویت فعالیت های قرآنی توسط آموزش و پرورش در مدارس، برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن کریم،‌ برگزاری محافل انس با قرآن و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری با محوریت رسول اکرم(ص) از اهم مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرند بود.


براساس این گزارش کرسی تلاوت قرآن کریم دهم آبان ماه جاری با حضور قاریان ممتاز کشوری و استانی در شهرستان مرند برگزار می‌شود.


احداث سه مسجد در روستاهای شهرستان هریس توسط خبرگان رهبری


حجت الاسلام یعقوب اباذری، سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان هریس گفت: این سه مسجد از سوی تعدادی از اعضای مجلس خبرگان رهبری در سه روستای ولیلو، سرخه گاو، و الفوت شهرستان هریس که مساجد آنها در زلزله اخیر تخریب شده بودند با پیگیریهای آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان احداث می شوند.


وی افزود: کار ساخت این مساجد با مدیریت امام جمعه شهرستان هریس حجت الاسلام قهرمان احمدی انجام می شود و در مرحله اول 200 میلیون ریال در اختیار ایشان قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام اباذری ادامه داد: کار ساخت مسجد روستای ولیلو آغاز شده و مسجد روستای الفوت در مرحله نقشه کشی و تعیین حدود قرار دارد و به زودی نیز کارهای مسجد سرخه گاو آغاز می شود. همچنین پیمانکاری و ساخت این مساجد توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اجرا می شود.


نهمین دوره آزمون حفظ و مفاهیم قرآن در تبریز برگزار می‌شود


یوسف واعظی، سرپرست معاونت فرهنگی، هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان ‌شرقی، از برگزاری نهمین دوره آزمون سراسری حفظ،‌ ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در بیست و هشتم مهر خبر داد و اظهار داشت: این آزمون با حضور یک هزار و 800قرآن آموز در 15رشته و در 14حوزه امتحانی برگزار می‌شود.


وی افزود: با توجه به تشکیل و برگزاری دوره‌های آموزش قرآن کریم این آزمون با حمایت مرکز هماهنگی،‌ توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و توسط موسسه های فرهنگی قرآن و عترت برگزار می‌شود.


واعظی برگزاری آزمون‌های کتبی و شفاهی را یکی از راه های سنجش و ارزیابی میزان موفقیت قرآن ‌آموزان و موسسه های قرآنی در فراگیری محتوایی دوره‌ها عنوان کرد و گفت: آزمون حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم روز جمعه بیست و هشتم مهر در مجتمع فرهنگی، هنری 29 بهمن تبریز و سایر شهرستان های استان برگزار می‌شود.


معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی معرفی شد


محمدعلی نصرتی، به عنوان معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی معرفی شد. نصرتی متولد سال 1343 بوده و پیش از این به مدت 30 ماه به عنوان فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی انجام وظیفه کرده است. وی پیش از آن نیز به مدت پنج سال فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی را بر عهده داشت./935/پ203/س

ارسال نظرات