۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۱۴۲۸۳۴

بررسی مردم‌سالاری دینی از منظر امام خمینی

خبرگزاری رسا ـ طرح پژوهشی «مردم‌سالاری دینی از منظر امام خمینی(ره)» که از سوی علی ربانی خوراسگانی در حال انجام است، با راهبرد نظریه‌پردازی داده‌بنیان به ارائه نظریه‌ای منسجم درباره مردم‌سالاری دینی براساس آراء و نظریات امام خمینی(ره) می‌پردازد.
حضرت امام خميني

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، علی ربانی خوراسگانی، دانشیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه اصفهان، از رو به اتمام بودن طرح پژوهشی خود با عنوان «مردم‌سالاری دینی از منظر امام خمینی(ره)» خبر داد که با همکاری معاونت پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، شعبه اصفهان انجام شده و با اتمام مرحله پژوهش، منتشر خواهد شد.

ربانی اظهار داشت: هدف از انجام این پژوهش، نظریه‌پردازی درباره مردم‌سالاری دینی است و به دلیل استوار شدن حکومت جمهوری اسلامی بر آراء و نظریات حضرت امام خمینی(ره) نظریه‌پردازی خود را بر آراء و افکار ایشان بنا کرده‌ایم.

دانشیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه اصفهان با اشاره به روش به کار گرفته شده در این پژوهش عنوان کرد: در این پژوهش کوشش شده که بر اساس روش نظریه‌پردازی یا راهبرد نظریه‌پردازی داده‌بنیان که راهبردی خاص در امر پژوهش است، عناصر یا مقوله‌های اساسی مردم‌سالاری دینی از منظر امام خمینی(ره) استخراج و در قالب یک نظریه منسجم درباره حکومتی مردم‌سالارانه و دینی ارائه شود./997/د102/ن

ارسال نظرات