۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۷
کد خبر: ۱۴۲۸۴۸
از سوی اداره کل اوقاف خراسان جنوبی اعلام شد:

فراخوان مقاله کنگره ملی امام محمد باقر

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی موضوعات فراخوان کنگره ملی حضرت امام محمد باقر(ع) اعلام کرد.
شهادت حضرت امام محمد باقر (ع)

به گزارش خبرگزاری رسا، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی موضوعات فراخوان کنگره ملی حضرت امام محمد باقر (ع) را اعلام کرد.

حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی با بیان این که در این فراخوان 13 موضوع در نظر گرفته شده افزود: وقف و انفاق از منظر امام محمد باقر(ع)، امامزادگان منسوب به امام محمد باقر(ع) در ایران، روش و شیوه مناظرات امام محمد باقر(ع)، عصر ظهور در کلام امام محمد باقر(ع)، طب اسلامی و امام محمد باقر(ع) و توصیه ها و وصایای امام محمد باقر(ع) از جمله این موضوعات است.


وی موضوعات دیگر این
کنگره را سیره تربیتی امام محمد باقر(ع)، جهاد علمی و انقلاب فرهنگی امام محمد باقر(ع)، شاگردان و یاران امام محمد باقر(ع)، نقش امام محمد باقر(ع) پس از واقعه کربلا، حکومت و سیاست از کلام امام محمد باقر(ع) و پرتویی از سیره و فضایل امام محمد باقر(ع) عنوان کرد.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به شرایط پذیرش مقالات گفت: مقاله باید حاصل پژوهش علمی نویسنده باشد و از روش تحقیق علمی و منابع معتبر استفاده گردد و در نگارش مقالات باید نام مولف و میزان تحصیلات ذکر شود و اصل مقاله حداقل در 14 صفحه بصورت تایپ شده باشد.


حجت الاسلام گرایلی افزود: علاقه مندان به ویژه نخبگان، دانشجویان، اساتیدحوزه، طلاب، چهره‏های علمی و پژوهشی و فرهنگی می‏توانند مقالات خود را تا20 آذرماه سال جاری به آدرس دبیرخانه
کنگره واقع در بیرجند تقاطع خیابان معلم و خیام ،اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی یا به ایمیل @yahoo.com awqaf_kj ارسال و جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 9-4421077-0561 تماس بگیرند.


وی ادامه داد: به نویسندگان مقالات برتر لوح تقدیر، تندیس همایش و به نفر اول کمک هزینه سفر حج، به نفر دوم کمک هزینه ی عتبات عالیات، نفر سوم کمک هزینه سفر به سوریه اعطاء خواهد شد.

 

حجت الاسلام گرایلی افزود: کنگره ملی حضرت امام محمد باقر(ع)، مصادف با ولادت آن حضرت در 27 آذر ماه در آستانه مبارکه شهدای باقریه بیرجند برگزار می گردد.

 

وی گفت: این کنگره با هدف آشنایی عموم مردم با ابعاد زندگانی حضرت امام محمد باقر(ع) و جلب و جذب محققین و پژوهشگران برای خلق آثار و پژوهش جدید مرتبط با محوریت و موضوعات فراخوان کنگره و استفاده بهینه از موقوفات مرتبط با ائمه معصومین (ع) برگزار خواهد شد.

 

وی تقویت بنیه‌های دینی، مذهبی آحاد مردم به ویژه نوجوانان و جوانان نسبت به اهل بیت (ع)، تبدیل آستان مقدس امامزادگان به قطب فرهنگی، ترویج و گسترش فضائل و مناقب اهل بیت (ع) در جامعه اسلامی و گسترش و تقویت تفکر ولایی را از دیگر اهداف این کنگره اعلام کرد./959/د102/ن

ارسال نظرات