۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۱۴۲۹۱۹
حجت الاسلام خرسند:

دیدگاه های مراجع از موضع خیرخواهی و دلسوزی برای نظام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون جدا کردن حوزه و نظام به بهانه حفظ قداست علما را ناشی از تفکرات سکولاری دانست و گفت: قداست روحانیت به این است که در همه صحنه ها حضور داشته باشد.
حجت الاسلام محمد خرسند

حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که برخی به بهانه حفظ قداست روحانیت هیچ گونه فعالیت سیاسی و اجتماعی از سوی علما را بر نمی تابند، اظهار داشت: قداست روحانیت به این است که در همه صحنه ها حضور داشته باشد؛ توقع مردم از علما در طول تاریخ تشیع همین بوده چراکه بهترین مدافع مردم روحانیت است.


وی با اشاره به موضع گیری علما در جریان مشکلات اقتصادی اخیر، گفت: دغدغه مراجع، علما و ائمه جمعه همواره دردها و مشکلات مردم بوده و این بزرگواران نمی توانند در برابر این مسائل ببینند و سکوت کنند.


امام جمعه کازرون با بیان این که مراجع و علما همواره حفظ نظام را از اوجب واجبات می دانند، اظهار داشت: این بزرگواران هرگاه تشخیص دادند نظام نیازمند نصحیت و تذکر است، دریغ نکردند.


حجت الاسلام خرسند با تأکید به این که مراجع هیچ گاه از روی حب و بغض و منافع جناحی اظهار نظر نمی کنند، گفت: سخنان ایشان همواره از سر دلسوزی است و قوای سه گانه باید توجه ویژه ای به دغدغه ها و فرمایشات مراجع داشته باشند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع علما و فضلای خراسان شمالی، حوزه را خاستگاه نظام دانست و افزود: مباحثی از قبیل آخوند دولتی و حوزه وابسته از سوی سکولار ها مطرح می شود؛ کسانی که دنبال جدایی دین از سیاست هستند تلاش می کنند با طرح چنین شبهاتی حوزه را از نظام جدا کنند.

 

حوزه با تشکیل کارگروه های متعدد در صدد کاربردی کردن فرمایشات رهبری برآید
امام جمعه کازرون یکی از افتخارات حوزه های علمیه را استقلال آن دانست و گفت: حفظ این استقلال نظر امام(ره)، مقام معظم رهبری و همه مراجع است و معنای آن خروج روحانیت از مسائل سیاسی نیست.

 

حجت الاسلام خرسند رابطه نظام و حوزه های علمیه را پدر و فرزندی دانست و خاطرنشان کرد: پدر دلسوز تلاش می کند تا فرزندش مستقل شود اما نمی تواند نسبت به سرنوشت او بی تفاوت باشد و هر جا که لازم بداند وی را امر و نهی می کند.


وی دغدغه های مقام معظم رهبری پیرامون مسائل حوزه را به حق دانست و گفت: حوزه های علمیه باید به فرمایشات ایشان توجه خاصی داشته باشند و با تشکیل کارگروها و جلسات متعدد در صدد کاربردی کردن این رهنمودها برآیند./928/ت302/ج

 

ارسال نظرات