۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۴۲۹۲۱
آیت الله خاتمی:

ورود حوزه به دسته بندی های سیاسی مضر است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حمایت از نظام و ولایت را یک اصل مهم ارزیابی کرد و گفت: ورود حوزه به دسته بندی های سیاسی سم است، از این رو باید این دقت ها صورت گیرد چرا که این مهم مورد تاکید امام، مقام معظم رهبری و مراجع بزرگوار تقلید است.
آيت الله سيد احمد خاتمي
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در بازدید از مدرسه فقهی امام محمد باقر(ع) با قدردانی از فعالیت های این مرکز علمی که زیر نظر حضرت آیت الله شبیری زنجانی اداره می شود، تصریح کرد: آیت الله العظمی شبیری زنجانی از شخصیت های علمی، مراجع تقلید و فقیهان برجسته حوزه هستند و از مرکزی که به ایشان منتسب است همین انتظار می رود تا طلابی تربیت کند که فخر حوزه باشند. 
آیت الله خاتمی خطاب به مسؤولان مدرسه فقهی امام محمد باقر(ع) تصریح کرد: کار شما مقدس و ستودنی و این مرکز نیز مرکزی موفق است و باید با قوت و قدرت کار خود را ادامه دهید؛ شورای عالی نیز از این مرکز به نیکی و بزرگی یاد می کند و من امیدوارم این مرکز با همان انگیزه خالص به کار خود ادامه دهد. 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که تصدی گری در همه امور بایستی کم شود، گفت: به همان ملاکی که می گوییم دولت مدیر خوبی است اما تاجر خوبی نیست و باید کار سیاست گذاری و نظارت را در عرصه های مختلف ایفا کند، همین مساله را باید در حوزه داشته باشیم و به تدریج به این سمت حرکت کنیم.
حمایت شورای عالی از طرح های ارتقایی
آیت الله خاتمی گفت: ما در شورای عالی به شهرستان ها اجازه سطح دو را داده ایم که خودشان امتحان بگیرند و تصحیح کنند و خوشبختانه مدیریت غیر متمرکز در حال اجرا شدن است؛ هدف تشکیل شوراهای استانی نیز اداره حوزه های شهرستان ها به دست علمای بلاد بوده است. 
عضو شورای عالی حوزه تاکید کرد: دبیرخانه شورای عالی حوزه از طرح های مختلفی که به ارتقای حوزه منجر شود حمایت می کند و این گونه طرح ها در دبیرخانه شورای عالی مورد بحث و بررسی و در دستور کار شورا قرار می گیرد. 
وی با بیان این که شورای عالی حوزه دیدگاه های مراجع را ارج می نهد و آنها را در دستور کار دارد، گفت: شورای عالی بدون فوت وقت دیدگاه های مراجع تقلید را بررسی می کند و در دستور کار قرار می دهد. 
عضو شورای عالی حوزه های علمیه از عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به مسائل حوزه قدردانی کرد و گفت:‌ مقام معظم رهبری در عرصه های مختلف حوزوی خدمات بسیار خوبی داشته اند، خدماتی که در دوره ایشان به حوزه شده بی نظیر است. 
آیت الله خاتمی حفظ انقلاب و ولایت را برای حوزه و روحانیت مهم ارزیابی کرد و با بیان این که ورود حوزه به دسته بندی های سیاسی سم است، گفت: اصل انقلاب و ولایت مهم است و باید این دقت ها صورت گیرد. چرا که این مهم مورد تاکید امام راحل، مقام معظم رهبری و مراجع بزرگوار تقلید است.
عضو جامعه مدرسین در بخش دیگری از سخنان خود از فقه به عنوان ستون فقرات حوزه های علمیه یاد کرد و گفت: این فقه است که حوزه ها را حفظ کرده و می کند، امام راحل نیز در این باره تاکید خاصی داشته اند./924/پ202/ج
ارسال نظرات