۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۴۲۹۲۳
حجت الاسلام شبیری خبر داد؛

تدوین طرح جامع پژوهشی مدرسه فقهی امام باقر

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه فقهی امام محمد باقر(ع) از تدوین طرح جامع پژوهشی 10 ساله و تحصیل بیش از 130 طلبه در این مرکز خبر داد.
حجت الاسلام سيد علي شبيري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز با حضور در مدرسه فقهی امام محمد باقر(ع) از نزدیک در جریان فعالیت های علمی این مرکز قرار گرفت و با دست اندرکاران و مسؤولان این مرکز دیدار و گفت و گو کرد.
در ابتدای این دیدار حجت الاسلام سید علی شبیری مدیر بخش سطح و خارج مدرسه فقهی امام باقر(ع) گزارشی از فعالیت ها و اقدامات علمی و پژوهشی این مدرسه ارائه کرد. 
وی با بیان این که این مرکز در آستانه دوازدهمین سال فعالیت خود است، از تحصیل بیش از 130 طلبه در این مدرسه خبر داد و گفت: از این تعداد هشتاد طلبه در مقطع سطح و بیش از پنجاه نفر نیز در مقطع خارج مشغول تحصیل هستند.
حجت الاسلام شبیری افزود: در برنامه های سطح و عالی رعایت اصول حاکم و قوانین مرکز مدیریت حوزه های علمیه را لازم الاجرا می دانیم و در کنار آنها کلاس های راهنما داریم و طلاب به صورت تخصصی به فقه و اصول می پردازند. 
مدیر بخش سطح و خارج مدرسه فقهی امام باقر(ع) از تدوین طرح جامع پژوهشی ده ساله از سوی این مرکز تخصصی حوزوی خبر داد و گفت: فارغ التحصیلان مدرسه فقهی امام محمد باقر جزو اساتید حوزه هستند که در مقاطع مختلف تدریس می کنند.
حجت الاسلام شبیری افزود: سیاست این مرکز سیاست اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط و حاشیه های مضر است و معتقدیم اگر طلبه با اعتدال رشد کند می تواند در بحران ها و شرایط مختلف موضع گیری درستی داشته باشند و خوشبختانه طلاب تحصیل کننده در این مرکز این گونه هستند.
وی افزود:‌ طلبه اگر با تقوا تربیت شود مسیر را پیدا می کند و بحمدلله سعی ما بر این است که این مسیر و روش را طی کنیم.
این مسؤول مدرسه فقهی امام محمد باقر(ع) در بخش دیگری از سخنان خود خروج استعدادهای بسیار خوب در مقطع تحصیلی پایه هفت به بالا را یک آسیب عنوان و تصریح کرد: یکی از اهداف راه اندازی این مرکز تربیت طلاب مستعد و حمایت از آنان است و در همین راستا کمک هزینه تحصیلی به طلاب مدرسه پرداخت می شود.
گفتنی است، مدرسه فقهی امام محمد باقر(ع) تحت اشراف و نظارت حضرت آیت الله شبیری زنجانی از مراجع تقلید اداره می شود./924/پ202/ج
ارسال نظرات