۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۴۲۹۴۳
آیت الله موسوی جزایری:

انحراف زدایی رسالت حوزه های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان اخلالگری در عقاید مردم به ویژه جوانان را مهم ترین اولویت کاری دشمنان دانست و بیان داشت: حوزه های علمیه نقش بسزایی می توانند در زدودن این انحرافات ایفا کنند.
آيت الله موسوي جزايري در نخستين جلسه درس اخلاق سال تحصيلي 91-92 مدارس علميه اهواز آيت الله موسوي جزايري در نخستين جلسه درس اخلاق سال تحصيلي 91-92 مدارس علميه اهواز آيت الله موسوي جزايري در نخستين جلسه درس اخلاق سال تحصيلي 91-92مدارس علميه اهواز نخستين جلسه درس اخلاق سال تحصيلي 91-92 مدارس علميه اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز در جلسه درس اخلاق طلاب حوزه علمیه اهواز با تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) خاطرنشان کرد: این بزرگوار در سن کودکی به امامت رسید همان طور که پیامبر خدا یحیی(ع) به پیامبری مبعوث شد.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که در عصری زندگی می کنیم که هر مدت یک فرقه جدیدی تشکیل و ظاهر می شود اظهار داشت: طلاب و روحانیت باید با کسب علم در برابر این فرقه ها ایستادگی و رفع شبهه کنند.

امام جمعه اهواز با اشاره به تهاجمات علمی و فرهنگی دشمنان که علیه اسلام و به ویژه تشیع انجام می پذیرد، خاطرنشان کرد: امروزه دشمن با تشکیل جلسات متعدد خواهان ورود به حوزه علمیه و نابود کردن این مرکز علمی از درون است.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان اخلالگری در عقاید مردم به ویژه جوانان را مهم ترین اولویت کاری دشمنان دانست و بیان داشت: حوزه های علمیه نقش بسزایی می توانند در زدودن این انحرافات ایفا کنند؛ چرا که وقتی این مراکز علمی وارد میدان نبرد فرهنگی شوند و با پاسخ های قانع کننده جوابگوی مردم باشند دیگر جای هیچ شبهه ای نخواهد ماند.

وی با بیان این که امیدواریم با اعمالی که برای اعتلای نام خداوند و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) انجام می دهیم از اصحاب منجی عالم بشریت باشیم تأکید کرد: حضرت ولی عصر(عج) برای اعتلای نام خداوند و اسلام ظهور می کند و ما با الگو گرفتن از این عمل کاری برای آسانی ظهور آن امام انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به هدف قرار دادن حوزه علمیه قم از سوی دشمنان اظهار کرد: دشمنان وقتی مشاهده می کنند که قطب علوم شیعیان در شهری به نام قم قرار دارد، حمله های فرهنگی خویش را متمرکز به این مرکز بزرگ علمی سوق می دهند و امروزه با هر ترفندی خواستار نابودی این مرکز هستند.                     

آیت الله موسوی جزایری ادامه داد: به یقین ضرباتی که به استکبار برخورد می کند از مرکز علمی و دینی قم است؛ چرا که این مرکز با تربیت و آموزش طلابی متعهد آن ها را به مبارزه علمی با کفر و استکبار سوق می دهد.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان همچنین در ادامه سخنان خود با بیان این دشمن در دهه های قبل نیز از مرجعیت و حوزه های علمیه شناخت کافی نداشت، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی متوجه حوزه های علمیه شده و با تحرکاتی گوناگون می خواهد این دو مقوله مهم را محو و نابود کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به سرفصل های ذی طلبگی اشاره و بیان کرد: از سرفصل های ذی طلبگی تقوا پیشه کردن و بالا بردن سطح علمی است.

آیت الله موسوی جزایری گفت: یک طلبه باید زیاد دنبال دنیا و شهوت های زود گذر آن نرود که با داشتن کمی زهد این بلایا را می توان از خود دور کرد.

 نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که رفتن دنبال دنیا و ظواهر آن سبب سلب شخصیت طلبگی خواهد شد تصریح کرد: به یقین وقتی طلبه ای بیش از حد به دنیایی زودگذر گره بخورد، طمع جلوی چشمانش را می گیرد و دیگر نمی توان به وی عنوان طلبگی داد./9458/پ202/ب

ارسال نظرات