۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۱۴۲۹۸۹
راوی کتاب نورالدین پسر ایران:

دوران دفاع مقدس گنجینه تمام نشدنی ملت است

خبرگزاری رسا ـ نورالدین عافی گفت: هنوز نتوانسته‌ایم دوران هشت سال دفاع مقدس را که به عنوان یک گنجینه تمام نشدنی از فرهنگ ایثار، مقاومت و جانفشانی است، به نسل‌های جدید منتقل کنیم.
دوران دفاع مقدس گنجینه تمام نشدنی ملت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نورالدین عافی، راوی کتاب نورالدین پسر ایران عصر روز گذشته در حاشیه جشنواره فیلم دانش‌آموزی دفاع مقدس که در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی در حال برگزاری است، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: واقعیات جنگی که سراسر برگرفته از ارزش ها و آرمان های الهی، اخلاقی، ایمانی و معرفتی بوده است، هنوز به صورت کامل به نسل جوان جامعه منتقل نشده است.


نورالدین عافی با انتقاد از این‌که نتوانسته ایم خاطرات و دستاوردهای جنگ تحمیلی را پس از گذشت بیش از 25 سال به نسل جدید منتقل کنیم، گفت: هنوز نتوانسته‌ایم دوران هشت سال دفاع مقدس را که به عنوان یک گنجینه تمام نشدنی از فرهنگ ایثار، مقاومت و جانفشانی است، به نسل‌های جدید منتقل کنیم.

 

وی تصریح کرد: رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس مظلومانه و جانانه از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کردند، اما متأسفانه هنوز اکثر خاطرات و دستاوردهای جبهه به نحو شایسته بازگو نشده است و باید در این زمینه کارهای جدی از سوی نهادهای فرهنگی صورت گیرد.


راوی کتاب نورالدین پسر ایران گفت: برخی کشورها جنگ‌های کوچک خود را بعد از 200 سال هنوز هم زنده نگه داشتند و در خصوص آنها تبلیغ می‌کنند ولی ما نتوانسته‌ایم این دوران هشت سال دفاع مقدس را که به عنوان یک گنجینه تمام نشدنی از فرهنگ ایثار، مقاومت و جانفشانی است به نسل‌های جدید منتقل کرده و آنها را با این فرهنگ آشنا کنیم.


وی در پایان با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری جشنواره فیلم دانش‌آموزی دفاع مقدس افزود: امروز بعد از هشت سال دفاع مقدس دیگر زمان توپ و تانک نیست و دشمن با ماهواره و اینترنت و نفوذ در فضای مجازی به میدان آمده است، باید با سلاح ایمان و علم به جنگ آنها برویم.


همچنین پرویز پرستویی، بازیگر عرصه دفاع مقدس با بیان این‌که دشمن با هجمه فرهنگی و جنگ نرم سعی در نفوذ در خانه‌های ما را دارد، گفت: امروز دشمن با سرمایه‌گذاری میلیاردی در حوزه فرهنگ بدون استفاده از اسلحه سعی در نفوذ به خانه‌ها دارد از این رو سعی کنیم با تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی همچنین انتقال فرهنگ ایثار و پایداری قبل از دیگران این فرهنگ معنوی را به خانه‌ها بیاوریم.


وی رسالت دستگاه‌های فرهنگی کشور در این زمینه را بسیار مهم و تأثیرگذار دانست و بر برنامه‌ریزی مناسب در تداوم اینگونه برنامه‌ها در راستای جذب مخاطبان تأکید کرد و خاطرنشان کرد: باید از زندگانی و سیره و منش جانبازان و ایثارگران درس بگیریم و بدون ریا و شعار باید بگویم من از این اسوه‌های مقاومت و پایداری درس زندگی آموخته‌ام.


پرستویی ادامه داد: باید روش و منش یادگاران دوران دفاع مقدس در کتاب‌های درس ما به عنوان یک درس مهم و با اهمیت با شیوه و مضمون مناسب و درخور سلیقه مخاطبان مورد توجه جدی قرار گیرد./935/پ203/ب

ارسال نظرات