۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۱۴۲۹۹۷
مدیرکل اوقاف مازندران:

قدرت معنوی اماکن متبرکه زمینه ساز تهذیب نفس برای انسان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امامزادگان را ملجأ و پناهگاه مردم دانست و گفت: اماکن متبرکه بهترین مکان برای بهره گیری معنوی در جهت تهذیب نفس و تکامل معنوی هستند.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران عصر امروز در مراسم تودیع و معرافه سرپرست اداره اوقاف و امورخیریه لاریجان که در آستانه مبارکه امامزاده عبداله (ع) روستای وانا منطقه لاریجان برگزار شد با بیان این که  آنچه که برای انسان ها باقی می ماند عمل خالص برای خداوند متعال است، گفت: انسان باید از فرصت های به دست آمده در خدمت رسانی به مردم استفاده لازم را ببرد تا هم بتواند رضایت حضرت حق و هم مردم را فراهم آورد.

 

وی با اشاره به این که استحکام ایمان در وجود آدمی، خیرات و مبرات را برای انسان به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان اسلام هر دری را می کوبند تا اسلام و دین را از ما بگیرند و ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان مورد تأکید ائمه معصومین (ع) است که همگان باید به این امر مهم توجه داشته باشند.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به اهمیت وقف و موقوفات در جامعه اسلامی، گفت: جایگاه وقف و موقوفات در اسلام از اهمیت والایی برخوردار و وقف احسانی بزرگ است که ماندگاری انسان در طول تاریخ را تثبیت می کند و موجب جاوید ماندن انسان می شود.

 

مدیر کل اوقاف مازندران با تاکید بر این که اصحاب وقف و کارکنان اوقاف  به عنوان پیشگامان این عرصه هستند، بیان داشت: ترویج فرهنگ وقف، حفظ و احیاء موقوفات و سر و سامان دادن امامزادگان نیاز به همراهی همه مسؤولان و مردم دارد که باید در این امر ارزنده همکاری داشته باشند.

 

وی با بیان این که وقف مهم ترین باقیات الصالحات برای انسان ها است، بیان داشت: با وقف کردن انسان دنیا و آخرت خود را تضمین می کند و می تواند رضایت باری تعالی را به دست آورد.

 

حجت الاسلام سهرابی امامزادگان را ملجأ و پناهگاه مردم دانست که در راستای تهذیب نفس و تکامل معنوی به این اماکن متبرکه پناه می آورند، گفت: محبت به پیامبر (ص) و نوادگان ائمه معصومین (ع) است که انسان را به سعادت می رساند و او را به تعالی رهنمون می سازد.

 

وی در ادامه سخنان خود بر لزوم ترویج و نهادینه کردن سنت حسنه وقف در جامعه تاکید کرد و افزود: تحقق این مهم نیازمند اتخاذ راهکار درست و اصولی و فرهنگ سازی مناسب است.

 

گفتنی است؛ در این مراسم از زحمات حجت الاسلام صالحی تقدیر و حجت الاسلام شجاعی به عنوان سرپرست اداره اوقاف و امورخیریه لاریجان منصوب و حکم مسئولیت به وی اعطاء شد./950/پ202/س

ارسال نظرات