۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۱۴۳۰۳۳
حجت الاسلام و المسلمین علما:

همه برنامه‌های بنیانی نظام مورد تأیید شرع است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کرمانشاه گفت: همه برنامه‌های بنیانی نظام اسلامی مورد تنفیذ شرع است، فقهای شورای نگهبان در همه مسائل کشور ورود و نظارت فقهی دارند.
حجت الاسلام والمسلمين علما امام جمعه و نماينده ولي فقيه در کرمانشاه

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه بیان کرد: سخنان مقام معظم رهبری در جمع فضلا و روحانیون خراسان شمالی که بیان فرمودند روحانیت هیچ‌گاه نمی‌تواند جدای از نظام و انقلاب باشد و این یک حقیقت و اصل اساسی در همه حال است.

 

وی افزود: نظام و انقلاب هیچ گاه در مسیر غیر اسلام نبوده و به فضل پروردگار هیچ گاه نخواهد بود و اگر این انقلاب بر اساس اندیشه و مبانی اسلام نبود و یا خدای ناکرده لحظه ای از مسیر اسلام خارج شود، روحانیت هیچ گاه این مسأله را نخواهد پذیرفت و سکوت نخواهد کرد.

 

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: مؤسس نظام  اسلامی امام خمینی(ره) است و ایشان یک عارف، فیلسوف، فقیه و مفسر و یک اسلام‌شناس اصولی بودند که تمام مواضع برگرفته از تفکر اسلامی ایشان از همان ابتدای نهضت یعنی سال 42 تا  زمان نگارش وصیت نامه و ارتحال ایشان همواره ثابت بوده و هیچ گاه تغییر نکرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین علما اظهار داشت: آیت الله گلپایگانی(ره) می فرمودند ما در خلوت و جلوت جز تقوا از امام چیزی ندیدیم، وقتی یک مرجع دینی با این جایگاه در مورد شخصیت ایشان این گونه می فرماید، آیا هیچ روحانی می تواند خود را جدای از نظامی که ایشام پایه‌گذار و رهبر آن بوده، تصور کند.

 

وی تصریح کرد: در زمانی که امام خمینی(ره) به ترکیه تبعید شدند درس‌ها و حوزه علمیه قم تعطیل شد، به یاد دارم در همان ایام آیت الله مرعشی نجفی فرمود ما در طول مدت آشنایی با ایشان یک نقطه ضعف در ایشان ندیدیم، پس از امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری نیز همین روش را پیش گرفته و تا به امروز ادامه داده‌اند.

 

امام جمعه کرمانشاه گفت: همه برنامه‌های بنیانی نظام مورد تنفیذ شرع است، فقهای شورای نگهبان در تمام مسائل کشور ورود و نظارت فقهی دارند.

 

وی ادامه داد: اگر بخواهیم صغری و کبری و برهان عقلی تنظیم کنیم نتیجه همین می شود که هیچگاه روحانیت نمی تواند خود را جدای از نظام ببینید، زیرا حمایت و خدمت به نظام دفاع از اسلام است. مگر کسی می تواند خود را جدای از اسلام بداند و از اسلام دفاع نکند، گاهی ایرادات و نظریاتی وجود دارد؛ اما نمی تواند خللی به اعتقاد و رابطه روحانیت و نظام وارد کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: سیره هزار ساله روحانیت بر این مبنا بوده است که همیشه و در همه حال مستقل بوده و اتکای بر خود داشته باشد، این در حالی است که دولت می تواند خدماتی  نظیر ساخت و ساز به حوزه داشته باشد؛ اما تفکر استقلال حوزه در طول تاریخ همواره مورد نظر شخصیت های طراز اول از زمان شیخ طوسی تا به امروز است و نظر مقام معظم رهبری هم بر این موضوع است.

 

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: در خصوص رهنمودهای ولی امر مسلمین جهان در مورد هجرت  طلاب از قم به مناطق مختلف کشور که معظم له سال گذشته در سفر به کرمانشاه هم در جمع طلاب همین موضوع را مطرح کردند، طلاب و روحانیون باید به ندای رهبر خود لبیک گفته و به مناطق مختلف به خصوص مناطق محروم هجرت کنند.

 

وی تصریح کرد: حضور در مساجد، مدارس، تدریس در حوزه و دانشگاه، حضور در ادارت و انجام فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی چهره به چهره نظیر طرح صالحین بسیار مفید و اثرگذارخواهد بود، یکی از مسائل ضروری حال حاضر ارتباط طلاب جوان با نسل جوان است، جوانان عزیز و پاک جامعه ما تشنه و نیازمند فراگیری معارف دینی هستند.  

 

امام جمعه کرمانشاه در پایان اظهار داشت: همان گونه که دشمن برای ضربه زدن به دین به صورت دائم و هدفمند برنامه ریزی دارد ما نیز باید برای جوانان و مردم برنامه داشته باشیم، حضور روحانیون در تمام مقاطع و همیشه مفید بوده چرا که همواره مردم در هر سطح و مقامی نیازمند تذکر و انذار هستند./967/ت302/س

ارسال نظرات