۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۴۳۰۵۷
همزمان با دهه ولایت؛

مراسم عمامه‌گذاری طلاب آذربایجان غربی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: همزمان بافرارسیدن دهه ولایت و امامت مراسم عمامه گذاری طلاب استان در ارومیه برگزار می‌شود.
عمامه گذاري

حجت الاسلام سید محمد فخری، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اعلام این خبر گفت: همزمان با روز عید غدیرخم مراسم عمامه گذاری طلاب استان در محل مصلای بزرگ امام خمینی(ره) ارومیه برگزار می شود.

 

وی در ادامه با تبریک حلول ماه ذی الحجه و مناسبت های مذهبی و دینی اینماه تصریح کرد: امسال جشن های دهه ولایت و امامت در مساجد، تکایا و هیأت‌های مذهبی سراسر استان با حضور پرشور مردم ولایی برگزار می شود.

 

این مسؤول در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت فاطمه وحضرت علی(ع)، این پیوند آسمانی را مایه خیر و برکت هستی دانست و افزود: باید معیارهای این ازدواج آسمانی که از نمونه های بارز انتخاب درست است،در بین جوانان نسل حاضر تبیین و تشریح شود.

 

وی یکی از مهم‌ترین جنبه های ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) مقدس را آسان گرفتن و ساده زیستی عنوان کرد و افزود: ازدواج حضرت فاطمه(س) و حضرت علی (ع) منشاء و عصاره تداوم و تکامل هستی است.

 

حجت الاسلام فخری در ادامه به فرارسیدن عید قربان و عید غدیرخم اشاره کرد و افزود: عید غدیر خم در واقع تکمیل رسالت نبی مکرم اسلام(ص) به امر خداوند است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، در پایان برپایی نمایشگاه قربانتا غدیر، اجرای جشن های مردمی، تکریم سادات و برگزاری گفتمان های دینی در  مدارس در تبیین واقعه تاریخی غدیرخم توسط علما و روحانیان را از دیگربرنامه های این ایام عنوان کرد./936/پ202/س

ارسال نظرات