۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۱۴۳۰۷۱

تأکید آیت الله شبستری بر ارتقای کیفی تولیدات داخلی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: در سال تولید ملی همه نهادها به ویژه سازمان استاندارد نقش بسزایی بر عهده دارند، حضور در بازارهای جهانی بدون ارتقای کیفی تولید داخل ممکن نیست.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در دیدار کارکنان اداره کل استاندارد اظهار داشت: اخلاص، خیرخواهی، جلب رضایت الهی و خلوص نیت مهم‌ترین رکن در انجام کارها است که با رعایت آن، امور بر مبنای درست انجام می شود.


وی با تأکید بر این‌که رعایت اصول اخلاقی و معرفتی مورد تأکید اسلام در دستگاه نظارتی استاندارد باید بیشتر مدنظر کارمندان این نهاد باشد، خاطرنشان کرد: ارتقای استاندارد کیفی تولید داخل به یقین در گرایش مردم به مصرف تولید داخل و همچنین یافتن مشتریان خارجی در عرصه صادرات بسیار مؤثر خواهد بود.

 

امام جمعه تبریز استاندارد کالاها و تولیدات داخلی در عرصه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و دارویی را در گرو نظارت درست سازمان استاندارد دانست و گفت: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی همه نهادها به ویژه سازمان استاندارد نقش بسزایی بر عهده دارند، حضور در بازارهای جهانی بدون ارتقای کیفی تولید داخل ممکن نیست.

 

آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که عملکرد صحیح و قانونی استاندارد، کیفیت کالا و تولیدات را افزایش و رضایت مصرف کنندگان را به همراه دارد، افزود: در صدور مجوزهای تولید اگر بر خلاف اصول استاندارد رفتار شود، این امر احتمال بروز برخی خطرات جبران ناپذیر را در جامعه افزایش می دهد.

 

نماینده خبرگان رهبری بر ضرورت رعایت اصول نظارت در اعطای استاندارد به محصولات و تولیدات داخلی و خارجی تاکید کرد و افزود: دقت بیشتر در بررسی نمونه های تولیدی که استاندارد برای آنها صادر می شود، ضروری بوده و باید بدون تبعیض و طبق قانون در این زمینه عمل شود.

 

وی با انتقاد از ورود برخی کالاهای بی‌کیفیت و نامرغوب چینی به بازارهای داخلی تصریح کرد: این کالاها هرچند با قیمت نازل فروخته می‌شوند؛ اما از کیفیت لازم برخوردار نیستند، افزون بر این‌که بسیاری از این کالاها دارای مشابه داخلی و با کیفیت بالایی هستند.

 

همچنین ساسان فرشی، مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان آذربایجان شرقی با ارایه گزارشی از فعالیت‌های این سازمان اظهار داشت: 450 نوع کالا و واحد تولیدی در بخش‌های مختلف امسال در استان زیر پوشش استاندارد قرار می گیرد./935/پ202/س

ارسال نظرات