۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۱۴۳۰۸۳
امام جمعه زنجان:

رصد و اشراف لحظه به لحظه مسائل روز وظیفه مبلغان دینی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به انفجار اطلاعات در عصر ارتباطات گفت: روحانیان و مبلغان دینی باید هر لحظه به مسائل روز آگاهی و اشراف داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، امروز در دیدار متولیان امور تبلیغ و اعزام روحانیان مبلغ در استان با تأکید بر آشنایی مبلغان دینی به مسائل روز اظهار داشت: در شرایطی که با انفجار اطلاعات در عصر ارتباطات رو‌به‌رو هستیم، روحانیان و مبلغان دینی باید هر لحظه به مسائل روز آگاهی و اشراف داشته باشند.


وی مطالعات به‌روز، آشنایی با پاسخ‌ شبهات روزافزون دشمنان و فرق ضاله، دشمن‌شناسی، کسب بصیرت در سایه‌سار ولایت، گسترش مطالعات عمومی و تبیین مسائل روز داخلی و بین‌المللی را از  عوامل موفقیت مبلغان دینی دانست و گفت: صرف تحصیل در علوم حوزوی و کسب مدرک نمی تواند معیار صلاحیت فرد برای اعزام به مناطق تبلیغی باشد.

 

امام جمعه زنجان خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت تخصصی تبلیغ و آشنایی با شیوه‌های بیان تفسیر قرآن ویژه مبلغان دینی  استان شد و افزود: برای این منظور باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراخوانی داده شود تا روحانیان و طلاب علاقه‌مند در این دوره‌ها شرکت کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی تداوم برگزاری چنین دوره‌های آموزشی را مورد تأکید قرار داد و گفت: در شرایطی که دشمنان هر لحظه موضعی جدید برای تخریب اعتقادات و ارزش های دینی ملت ایران اتخاذ می کنند، عدم بهره‌مندی از شیوه‌های تبلیغی نو و ابتکار عمل روحانیت موجب نفوذ القائات غلط دشمن به خانه‌های مردم خواهد بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام حج و عید سعید غدیرخم اظهار داشت: لازم است در هفته ولایت همه مبلغان و علمای حوزوی استان در منابر خود، بخشی از خطبه غدیر را برای مردم بازگو کنند و حقانیت ولایت مولای متقیان را یادآور شوند.

 

همچنین حجت الاسلام علی دشتکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در سخنانی با بیان این‌که مسجد و منبر پایگاه اصلی توسعه فرهنگ دینی در اسلام محسوب می شوند، گفت: از سه سال پیش جهت انسجام و هماهنگی هرچه بهتر کار اعزام، شورای تبلیغ استان زنجان تشکیل شده که به صورت متمرکز کار اعزام روحانی و مبلغ را به تمام نقاط مختلف استان بر عهده دارد.

 

وی ادامه داد: در طول سال حدود 4500 اعزام مبلغ به تمام نقاط استان صورت می گیرد که عمده ترین این اعزام‌ها در ماه مبارک رمضان و ماه محرم است، افزون بر این در راستای بالابردن فرهنگ دینی دانش آموزان شورای تبلیغ اقدام به اعزام مبلغ به مدارس استان نیز کرده است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با باین این‌که هم اکنون حدود 100 روحانی و مبلغ به صورت دائم در طول سال به مدارس خاص و به خصوص مدارس تیزهوشان اعزام می شوند، گفت: هم اکنون پیگیر ساخت 100 خانه عالم در سطح استان هستیم، همچنین در سطح استان حدود 800 مبلغ وجود دارد که بیش از 900 طلبه و حدود 160 مبلغه نیز مشغول توسعه فرهنگ دینی هستند./935/پ202/س

ارسال نظرات