۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۴۳۰۹۱
آیت‌الله صافی گلپایگانی:

مسؤولان از سیره امام علی الگوبرداری و مشکلات را حل کنند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی مسؤولان را به الگوگیری از سیره امام علی(ع) توصیه کرد و گفت: زیبنده نظام اسلامی نیست که این همه فقیر، محتاج و بیکار در آن باشد، از مردم و خیران می‌خواهیم خودشان مشکلات مردم را حل کنند و منتظر مسؤولان نباشند.
آيت الله صافي گلپايگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در دیدار جمعی از خیران مسکن ساز، با اشاره به اهمیت خدمت به جامعه و بندگان خدا، گفت: تمام عقول بشری بر این اتّفاق دارند که باید انسان همین‌طور منشأ خیر باشد و همیشه آثار خیر از او صادر شود و اگر کسی باشد که دیگران از وجودش استفاده‌ای نکنند و از خیر و احسانش بهره‌ای نبرند، نمی‌توان اسمش را انسان گذاشت.
 
این مرجع تقلید کم‌شدن آثار خیر و خدمت به بندگان در جامعه را موجب سقوط آن جامعه دانست و ابراز داشت: حیات طیّبه این است که انسان خیرش به مردم برسد و صدقات جاریه داشته باشد.
 
حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی از خدمات و اقدامات خیران مسکن ساز تقدیر کرد و خطاب به آنها گفت: در روایات، خدمات کم موجب ورود به بهشت معرفی شده و قطعا خدمات فراوان شما هم مورد رضایت و خشنودی پروردگار است.
 
وی با بیان این‌که جامعه متمدن و اسلامی، جامعه‌ای است که کارهای خیر در آن انجام شود، اظهار داشت: هر چه در جامعه اشخاص خیر بیشتری باشند، این علامت حیات جامعه است و هر چه کمتر باشند علامت این است که جامعه ساقط شده و از بین رفته است.
 
این مرجع تقلید ادامه داد: اگر آثار خیر در جامعه‌ای کم شد، باید اعلام خطر کرد که این جامعه رو به فنا است، اما اگر آثار خیر زیاد شد، باید امیدوار بود که این جامعه رو به پیشرفت و تعالی است.
 
حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به آیات قرآن، کار خیر را دارای ثواب فراوان خواند و گفت: اگر انسان تأکیدات قرآن و روایات را مطالعه نماید، می‌بیند که چقدر آثار و برکات کارهای خیر برای جامعه زیاد است.
 
وی اهتمام ویژه حضرت علی(ع) به وضعیت زندگی فقرا و نیازمندان را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: ایشان می‌فرمایند؛ نمی‌توانم زندگی راحتی داشته باشم و از طعام‌های مختلف نزد من باشد و در نقطه‌ای از حجاز یا یمامه کسی باشد که یک قرص نان نداشته  و گرسنه بخوابد.
 
این مرجع تقلید مسؤولان را به الگوگیری از سیره امام علی(ع) توصیه کرد و گفت: زیبنده نظام اسلامی نیست که این همه فقیر، محتاج و بیکار در آن باشد، از مردم و خیران می‌خواهیم خودشان مشکلات مردم را حل کنند و منتظر مسؤولان نباشند.
 
حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی برآورده ساختن حوائج مؤمنان را خدمت به امام زمان(عج) دانست و اظهار داشت: چون جامعه اسلامی عائله حضرت ولی‌عصر(عج) هستند باید حوائج مردم مسلمان و شیعیان را حوائج آن حضرت بدانیم و در رفع آنها بکوشیم.
 
وی با بیان این‌که ثواب خدمت به حضرت ولی‌عصر(عج)قابل تصوّر نیست،‌ افزود: اگر انسان در مسیر رفع حوائج مردم مسلمان باشد و آنها را برطرف کند، اسباب خوشحالی و مسرّت خاطر آن بزرگوار را فراهم کرده است.
 
این مرجع تقلید ادامه داد: خداوند به بهتر از این‌که انسانی دل یک مؤمن را شاد کند، عبادت نشده است؛ حال اگر انسان وجود مبارک حضرت ولی‌عصر(عج) را شاد و مسرور نماید ثواب آن قابل تصوّر نیست./927/پ203/ج
ارسال نظرات