۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۱۴۳۰۹۷
فرمانده سپاه عاشورا:

خدمات رسانی بسیجیان در مناطق زلزله زده شایسته زخم زبان‌ها نیست

خبرگزاری رسا ـ پورجمشیدیان گفت: در شرایطی که سپاه تاکنون بیش از 30 میلیارد ریال در مناطق زلزله‌زده هزینه کرده است، برخی مسؤولان این نهاد انقلابی را پیمانکار خطاب می‌کنند.
سردار علي‌اکبر پورجمشيديان، فرمانده سپاه عاشوراي آذربايجان‌شرقي

علی‌اکبر پورجمشدیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: از نخستین ساعات وقوع زلزله در ارسباران، بسیجیان و پاسداران سپاه استان در قالب 20 گردان امام حسین (ع) و عاشورا در منطقه حضور داشتند و در تمامی عرصه‌ها اقدام به خدمت‌رسانی کرده اند.


وی با بیان این‌که سپاه خدمت‌گزار مردم در مناطق زلزله‌زده است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که سپاه تاکنون بیش از 30 میلیارد ریال در مناطق زلزله‌زده هزینه کرده است، برخی مسؤولان این نهاد انقلابی را پیمانکار خطاب می کنند. نباید به این ارگان با دید پیمانکاری نگاه کرد.

 

سردار پورجمشیدیان با اشاره به این‌که در حال حاضر بیش از 2 هزار نیروی سپاهی، بسیجی و بازنشسته سپاه در منطقه حضور دارند، گفت: سپاه عاشورا ساخت27 هزار واحد مسکونی در روستاهای زلزله‌زده شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان را تعهد کرده است، اگر شرایط جوی مناسب باشد یک‌هزار واحد مسکونی بیستم آبان در مناطق زلزله‌زده واگذار خواهد شد.


وی با بیان این‌که 60 درصد تعهد دولت در ساخت واحد احشام زلزله‌زدگان توسط سپاه اجرایی می شود، افزود: ساخت این واحدها زیر مدیریت قرارگاه بازسازی شهید سردار شفیع‌زاده و با مشارکت و همکاری سپاه استان‌های اردبیل، زنجان، مازندران، قم، اصفهان و کرمانشاه ادامه دارد و در این زمینه شرکت‌های انبوه‌ساز وابسته به سپاه نیز وارد عرصه شده‌اند.


فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی افزود: هم‌اکنون بیش از 3 هزار و 500 واحد دامی به صورت پیش ساخته تهیه شده و در حال انتقال به این مناطق است که از این تعداد نیز یک‌هزار و 600 واحد دامی چندمنظوره به ارسباران منتقل شده است.


 پورجمشیدیان افزود: با چنین اوصافی شایسته نیست که بسیجی و سپاهی را پیمانکار خطاب کنند، سپاه عاشورا تاکنون تک ریالی به بسیجیانی که شبانه روز در مناطق زلزله زده مشغول فعالیت هستند، پرداخت نکرده است و تا این لحظه حتی یک لیتر گازوئیل برای ماشین آلات سپاه از سوی دولت دریافت نشده است.


وی با بیان این‌که بسیاری از خدمات سپاه در مناطق زلزله‌زده رسانه‌ای نمی شود، افزود: سپاه استان همزمان با اقدامات ساخت و ساز در منطقه ارسباران، کارهای فرهنگی را فراموش و تعطیل نکرده است، بزرگترین نمایش و تئاتر تاریخ تبریز با عنوان تماشاگه راز با بازدید 60 هزار نفری مردم مواجه بود.


پورجمشیدیان افزود: جشنواره دانش آموزی فیلم های دفاع مقدس در روستاهای اهر، هریس و ورزقان با حضور 35 هزار دانش آموز این مناطق به همت سپاه استان اجرایی شد که فضایی کاملا متفاوت برای ایجاد شور و نشاط بازماندگان حادثه تلخ زلزله ایجاد کرد./935/ت303/س

ارسال نظرات