۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۱۴۳۱۰۹

مراسم گرامی‌داشت آیت الله انواری در مکه

خبرگزاری رسا ـ همزمان با شب شهادت حضرت امام جواد(ع) مراسم گرامی‌داشت آیت الله محی الدین انواری به همت بعثه آیت الله سیستانی در مکه و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علی تهرانی برگزار شد
آيت الله محي الدين انواري

به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با شب شهادت حضرت امام جواد(ع) مراسم گرامی‌داشت آیت‌الله محی الدین انواری به همت دفتر حضرت آیت‌الله سیستانی در مکه و با سخنرانی حجت‌الاسلام علی تهرانی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی، داماد آیت‌الله سیستانی پیگیر برگزاری این مراسم بود و حجت‌الاسلام علی تهرانی برای گرامی‌داشت یاد آیت‌الله انواری و شب شهادت امام جواد(ع) سخنرانی کرد.

حجت‌الاسلام تهرانی در سخنرانی خود به سابقه مبارزاتی آیت‌الله انواری پرداخت و گفت: متأسفانه شخصیت و سابقه مبارزات آیت‌الله انواری برای خیلی از مردم پوشیده مانده است.

وی افزود: آیت‌الله انواری از بدو نهضت حضرت امام، همراه و پیرو ایشان بوده و یکی از ارکان برجسته انقلاب محسوب می شود که متأسفانه در جامعه ما مظلوم مانده و بیشتر مردم از جمله جوانان از شخصیت ایشان آگاهی ندارند.

حجت‌الاسلام تهرانی تصریح کرد: از جمله اقدامات مهمی که آیت‌الله انواری در مسیر مبارزه با رژیم پهلوی انجام داد، این بود که بر خلاف گروه های مبارزی مثل نهضت آزادی یا سازمان مجاهدین، تلاش کرد انقلابیون در راستای پیروی از مراجع به ویژه امام خمینی(ره) حرکت کنند. یعنی ایشان پیروی از مرجعیت را در مبارزات انقلابی بنیان گذاشت.

وی اظهار داشت: آیت‌الله انواری به همراه استاد مطهری و شهید بهشتی و احمد مولایی، شورای روحانیت هیأت موتلفه اسلامی را تشکیل دادند و در سال 1343 به اتهام مشارکت در ترور حسنعلی منصور، به 15 سال حبس محکوم شد./917/د102/ن

ارسال نظرات