۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۴۳۱۱۰

بازدید آیت الله شبستری از حوزه علمیه تبریز

خبرگزاری رسا ـ رییس شواری حوزه‌های علمیه آذربایجان‌شرقی از روند فعالیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بازدید کرد.
طلاب جوان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان ‌شرقی عصر امروز با حضور در جمع مدیران، استادان و طلاب حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز از نزدیک در جریان فعالیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی این مرکز آموزش علوم دینی قرار گرفت.


امام جمعه تبریز در جمع طلاب حوزه علمیه تبریز با اشاره به آیات شریفه ابتدایی سوره شمس و با تشریح ابعاد آموزه‌های اخلاقی قرآن کریم اظهار داشت: خداوند متعالی در نخستین آیه از این سوره، به خورشید و به فروغ آن سوگند یاد مى‏کند و در آیه 9 سوره شمس می فرماید؛ هر کس خود را گناهان پاک کند، قطعاً رستگار می شود.

 

نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: پروردگار عالم در این سوره رمز سعادت بشریت را در گرایش به نیکی‌ها و تهذیب نفس از آلودگی گناهان اعلام کرده است، حضرت حق فرموده هر کسى نفس و جان خویش را با خودسازى و انجام کارهاى شایسته و مراقبت و دقت پاک کند، به یقین رستگار خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: منظور آیه این است که به همه این پدیده‏هاى یازده‏گانه سوگند که هر کسى با فرمانبردارى خدا و انجام کارهاى شایسته جان را پاک ساخت، رستگار می شود، در غیر این صورت در گمراهی و ضلالت غرق خواهد شد، برای کسب سعادت و حیات طیبه نباید اسیر فتنه‌های شیطانی بود.

 

آیت الله شبستری توجه به سیره بزرگان دین، ساده‌زیستی، کسب مکارم اخلاقی، تهذیب نفس از هواهای دنیوی، تهجد در کسب مدارج علمی و تفقه در دین را عامل موفقیت طلاب دانست و گفت: رسالت خطیر روحانیان و مبلغان در شناسایی آسیب‌های اجتماعی، اخلاقی و عقیدتی بیش از گذشته حساس و خطیر است.

 

امام جمعه تبریز رمز تأثیرگذاری در امر تبلیغ دین را عامل بودن به گفته‌ها قبل از ارشاد دانست و خاطرنشان کرد: برخلاف تبلیغات مسموم دشمنان مردم تشنه معنویت و اخلاق اسلامی هستند، روحانیان و مبلغان اعزامی باید در تبلیغ دین خدا، احساس تکلیف و مسؤولیت کنند، استقامت در این مسیر لازمه ادامه راه است.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که دشمنان برنامه‌های متنوعی برای انحراف و ابتذال جوانان ایرانی تدارک دیده‌اند، تصریح کرد: ترویج فرهنگ ساده‌ریستی و صرفه جویی، پرهیز از تجمل‌گرایی، تشریفات و چشم و هم چشمی از دیگر رسالت های مهم روحانیت و طلاب علوم دینی در سطح جامعه است./935/پ202/س

ارسال نظرات